وبلاگ

لوله بازکنی کرج
لوله بازکنی کرج
0
()

علت بالا آمدن آب در روشویی

گرفتگی در روشویی یکی از شایع ترین دلایل برگشت آب است. استفاده از پاک کننده های سینک و فنرها در فاضلاب اغلب می تواند گرفتگی فاضلاب روشویی را باز کند. همچنین می‌توانید از یک شرکت لوله بازکنی درخواست کمک نمایید.

خطوط روشویی با پرز، مو و کف صابون از وسایل پر می شود. همانطور که آب از زهکش پایین می رود، یک لایه در داخل لوله باقی می ماند که در نهایت آنقدر ضخیم می شود که قطر داخلی زهکش را کاهش می دهد و جریان آب را کند می کند. یک فنر ماری دستی برای باز کردن گرفتگی های کوچک در تله های کوچک یا خطوط شاخه طراحی شده است. یک فنرماری دستی می تواند یک بند را سوراخ کند، اما اغلب مانند سوراخ کردن ژلاتین است. لجن آنقدر غلیظ می شود که وقتی مار را به عقب می کشید، لجن دوباره پر می شود. مارهای دستی برای باز کردن لوله های زیر زمین طراحی نشده اند، بنابراین اگر گرفتگی وجود دارد، به یک لوله کش حرفه ای نیاز دارید.

هنگامی که خط لوله تمیز شد، می توانید از یک پاک کننده تخلیه آنزیمی استفاده کنید تا مواد بیولوژیکی را از بین ببرد و از چسبیدن آن به داخل لوله جلوگیری کند، که باعث باز و جاری شدن خط می شود.

جمع شدن آب در روشویی - لوله بازکنی کرج
علت بالا آمدن آب در روشویی

چگونه از بالا آمدن آب در روشویی در آینده جلوگیری کنیم؟

دانستن اینکه چه مواردی باعث بالا آمدن آب در روشیی می گردد باعث می شود تا از تعمیر هر چند وقت یکبار روشویی رها نماید. در اینجا برخی از کارهایی است که می توانید انجام دهیدبیان شده است:

تا جایی که می توانید سعی کنید از ورود مو به داخل زهکشی روشویی جلوگیری کنید. 

مقداری آب داغ را مرتباً داخل روشوسس بریزید تا موها یا پرزهایی که ممکن است در لوله‌ها جمع شده باشد ذوب شود.

مطمئن شوید که هیچ مویی وارد سینک حمام نمی شود.

یکی از شایع ترین علل گرفتگی مجرای فاضلاب است. بسیاری از مردم تکه های باقی مانده دستمال توالت، را در زهکشی می ریزند. حتی اگر زباله‌دانی داشته باشید، باز هم این چیزها می‌توانند در طول زمان جمع شوند و فاضلاب را مسدود کنند.

فراموش نکنید گرفتگی روشویی بخاطر مو بیشترین دلیل بالا امئن آب در روشویی است، موها می توانند مشکلات زیادی را در لوله روشویی ایجاد کنند.


ریشه‌ درختان مشکل بزرگ‌تری در گرفتگی لوله‌کشی روشویی هستند، زیرا این لوله‌ها مستقیماً به داخل زمین می‌روند، اما ریشه‌ها می‌توانند به لوله‌کشی رشد کنند و معمولاً نزدیک‌تر به جایی که لوله‌کشی به زمین برخورد می‌کند، انسداد ایجاد کند.

مقاله پیشنهادی   رفع گرفتگی توالت عظیمیه


کف صابون و سایر محصولات حمام دلیل دیگر گرفتگی روشویی هستند.آیا تا به حال آن تفاله سفید سفت را دیده اید که در دو طرف شیر آب و داخل و اطراف درب حمام و فاضلاب قرار می گیرد؟ این کف صابون است و همچنین می تواند در روشویی جمع شود. علاوه بر این، سایر محصولات حمام مانند خمیر دندان، محصولات مو و حتی نخ دندان می‌توانند در روشویی فرو رفته و زهکشی مناسب را خراب کنند.

بالا آمدن آب در روشویی - لوله بازکنی کرج
علت بالا آمدن آب در روشویی

با گذشت زمان، لوله ها از چربی، دستمال توالت و موی انباشته شده در داخل تجمع پیدا می کنند. با باریک شدن دهانه، آب به سرعت از لوله عبور نمی کند.

تله‌هایی که در هر فیکسچر روشویی  قرار دارند تجمع پیدا می‌کنند. تله ها خدمات ارزشمندی را ارائه می دهند که گاز فاضلاب را از ساختمان خارج می کند. مقدار معینی آب همیشه در آنها وجود دارد و این مانع از ورود و خروج هر گونه گاز فاضلاب به زهکش روشویی می شود.

به ویژه تله های روشویی مستعد تجمع مو هستند. همانطور که مو در تله جمع می شود، شروع به محدود کردن جریان آب می کند. صابونی که روی گلوله مو شسته می شود، موها را می پوشاند و شروع به جذب بیشتر مو و کثیفی می کند. در نهایت تله دیگر اجازه خروج آب کافی از روشویی را نمی دهد و شروع به برگشت به داخل روشویی می کند.

قرار دادن موگیر در روشویی از شسته شدن مو و سایر ذرات به داخل فاضلاب و گرفتگی خط جلوگیری می کند.

علت بالا آمدن آب در روشویی - لوله بازکنی کرج
علت بالا آمدن آب در روشویی

راهکارهایی برای عدم بالاآمدن آب در روشویی

در واقع فقط چند کار وجود دارد که می توانید قبل از تماس با یک متخصص برای کمک، به تنهایی برای باز کردن گرفتگی روشویی انجام دهید.

آب گرم و سرکه:قبل از امتحان برخی از روش ها، سعی کنید مخلوطی از آب گرم و سرکه را در زهکشی بریزید تا ببینید آیا این به تمیز کردن و پاکسازی لوله کشی کمک می کند یا خیر. برخی از پاک کننده های تخلیه شیمیایی مایع وجود دارد، اما این پاک کننده ها بی اثر هستند و سپس خودتان (یا یک لوله کش) را در معرض مواد شیمیایی قرار دهید.

از پلانجر استفاده کنید:روشویی باید قبل از قرار دادن پیستون روی دهانه فاضلاب تا حدودی با مقداری آب پر شود. شبیه به فرو رفتن توالت، شما می خواهید مرکز پیستون را به سمت بالا فشار دهید. این یک محفظه هوا را از پیستون به سمت لوله تخلیه می راند، امیدواریم هر ذره ای را که ممکن است مانع از زهکشی شده باشد را به سمت پایین و از درون فشار می دهد و مسیر تخلیه آزادانه آب را باز می کند.

مقاله پیشنهادی   رفع بوی بد فاضلاب در کرج

 مار تخلیه را امتحان کنید:یک مار تخلیه، که به عنوان مارپیچ نیز شناخته می شود، برای قرار دادن یک سیم بلند در زهکشی و فشار دادن هر چیزی که ممکن است روشویی را مسدود کند، مفید است. گاهی اوقات حتی می تواند چیزهایی مانند مو یا چیزهای دیگری که لوله کشی را مسدود می کند، به سمت بالا بکشد. انواع مختلفی از مارها وجود دارد که می توانید از آنها برای رفع گرفتگی روشویی استفاده کنید. 

با یک  شرکت حرفه ای تماس بگیرید:هنگامی که روش های فوق با شکست مواجه می شوند، وقت آن است که با متخصصان تماس بگیرید. لوله کش ها حتی با پیچیده ترین زهکشی های مسدود شده تجربه دارند و می توانند از برداشتن صحیح هر چیزی که باعث گرفتگی روشویی می شود اطمینان حاصل کنند!

همچنین در اینجا مهم است که توجه داشته باشید که برای ایمنی خود، هرگز سعی نکنید انگشتان یا دست خود را پایین سینک قرار دهید تا چیزی را بیرون بکشید، به خصوص اگر زباله وجود دارد. اگر مطمئن نیستید که زباله‌دانی وجود دارد، شانس خود را نگیرید! اینها منجر به برخی از وحشتناک ترین تصادفات می شود!

شرکت لوله بازکنی کرج با داشتن شعبات مختلف در استان البرز, استان تهران آماده رفع هرگونه گرفتگی چاه فاضلاب, و توالت ایرانی وفرنگی می باشد.با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما برخوردار شوید.

سوالات متداول

علت بالا آمدن آب در روشویی چیست؟

خطوط روشویی با پرز، مو و کف صابون پر می شود. همانطور که آب از زهکش پایین می رود، یک لایه در داخل لوله باقی می ماند که در نهایت آنقدر ضخیم می شود که قطر داخلی زهکش را کاهش می دهد و جریان آب را کند می کند که باعث بالا آمدن آب در روشویی میشود.

چگونه جلوی برگشت آب را در روشویی بگیرم؟
چرا آب روشویی من پایین نمی آید؟

دلیل شماره یک تخلیه نشدن روشویی گرفتگی است، که معمولاً زمانی ایجاد می شود که مو، پوسته پوست، ناخن و غیره با کف صابون داخل لوله روشویی ترکیب می شود. گذشته از آن، مواد معدنی آب سخت می توانند در داخل لوله رسوب کنند و از تخلیه آب جلوگیری کنند.

آیا ریختن جوش شیرین و سرکه در روشویی بی خطر است؟

با گذشت زمان، جوش شیرین و سرکه ممکن است به عنوان یک پاک کننده طبیعی زهکشی روی گرفتگی های ضعیف زهکش عمل کنند و مزایای تمیز کردن منظم زهکشی می تواند به جلوگیری از گرفتگی لوله های فاضلاب شما کمک کند. اما برای گرفتگی‌های زهکشی سخت که باید فوراً حل شوند، ممکن است بخواهید از یک پاک‌کننده تخلیه قوی‌تر استفاده کنید.

آیااین مطلب برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید و رای بدهید

میانگین امتیازدهی / 5. شمارش امتیاز

هیچ امتیازی ثبت نشده!اولین نفرباشید که رای میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زمان پرکردن فرم به پایان رسید . لطفا یک بار دیگر کدامنیتی را تکمیل کنید.

جهت تماس کلیک کنید