وبلاگ

لوله بازکنی کرج
لوله بازکنی کرج
5
(2)

رفع گرفتگی لوله با شن

چه در تابستان امسال به طور منظم به ساحل رفته باشید می دانیم که زمانی فرا می رسد که بیشتر وقت خود را پوشیده از شن می گذرانید. و در حالی که ممکن است فکر کنید که ساحل خود تنها جایی است که شن در آن قرار دارد، مهم است بدانید که اغلب مقداری از آن را با خود به خانه می آورید. چگونه شن  را از لوله های فاضلاب پاک کنید. چه در ساحل باشید، چه پارک، یا در یک جعبه شنی بازی می کنید، ماسه همه جا را فرا می گیرد. برای کمک به تمیز نگه داشتن خانه، اولین حرکت شما احتمالا این است که برای شستشو زیر دوش بروید اما رها کردن شن در فاضلاب در واقع برای لوله کشی شما بسیار خطرناک است.

با توجه به آنچه گفته شد، ما می خواهیم به شما یادآوری کنیم که شن می تواند به لوله کشی شما بسیار آسیب برساند، به همین دلیل بسیار مهم است که مطمئن شوید قبل از ورود به حمام یا شستن دست ها، آن را بشویید. اما اگر برخی از لوله‌ها به سمت پایین راه می‌روند و باعث گرفتگی می‌شوند.

رفع گرفتگی لوله با شن -لوله بازکنی کرج
رفع گرفتگی لوله با شن

آیا شن برای لوله های شما مضر است؟

هنگامی که شن وارد زهکشی می شود، احتمال گرفتگی به شدت افزایش می یابد. در حالی که شن ممکن است به لوله کشی شما آسیب نرساند، خود گرفتگی مطمئناً به لوله کشی شما آسیب خواهد رساند.

لوله های قدیمی بیشتر مستعد گرفتگی هستند.در خانه های قدیمی، لوله ها از چدن یا فولاد گالوانیزه ساخته می شوند. فضای داخلی این لوله‌ها به مرور زمان ناهموار می‌شود که جمع‌آوری شن را در فضاهای خورده آسان می‌کند.

همانطور که شن جمع می شود، دهانه لوله های شما باریک می شود و منجر به گرفتگی یا آسیب بیشتر می شود.
لوله های گالوانیزه کف صابون و مو را جذب می کند. بنابراین وقتی شن وارد می‌شود، لوله ضربه می‌خورد و لوله را کاملاً می‌بندد و باعث می‌شود که زهکشی پشتیبان بگیرد.
در مقابل، خانه های جدیدتر مجهز به لوله های پلاستیکی PVC و ABS هستند. اگر شن را وارد لوله کنید، این نوع لوله ها بسیار خوب کار می کنند.اما این بدان معنا نیست که لوله های جدید شما نمی توانند مسدود شوند بلکه این لوله ها شن  را در زهکشی می برند.

مقاله پیشنهادی   علت گرفتگی چاه توالت
رفع گرفتگی لوله با شن

روشهای رفع گرفتگی لوله با شن

در اینجا می‌توانید چندتوصیه زیر را انجام دهید:

مرحله 1: چند سطل بزرگ را با آب پر کنید اگر مشکوک هستید که چیزی بیش از شن لوله های شما را گرفته است، ترجیحاً آب داغ استفاده کنید.

مرحله 2: قسمتی از لوله را با احتیاط از یک منطقه لوله کشی مشخص جدا کنید تا امکان دسترسی به فضای داخلی فراهم شود.

مرحله 3: با دستان خود شروع کنید، تا حد امکان به صورت دستی شن را بردارید. سپس با استفاده از آبی که قبلاً جمع آوری کرده اید، تا جایی که می توانید از آن در دهانه بریزید. بعد از اینکه آب برای اولین بار شن را بیرون زد، دوباره شروع کنید تا مطمئن شوید که تمام ماسه ها پاک شده اند.

مرحله 4: با استفاده از واشر فشار، از طریق لوله های خود نیرو وارد کنید تا هرگونه گرفتگی باقی مانده شکسته شود.

مرحله 5: پس از اتمام کار با واشر فشار، از یک مار لوله کشی برای شکستن گرفتگی هایی که ممکن است گم شده باشد استفاده کنید.

اگر پس از انجام مراحل بالا همچنان با لوله های تخلیه مشکل دارید، در تماس با ما تردید نکنید! ما خدمات مختلف زهکشی و فاضلاب را ارائه می دهیم و خوشحالیم که با هر مشکل لوله کشی که ممکن است پیش بیاید به شما کمک کنیم.

رفع گرفتگی لوله با شن

چگونه شن را از لوله های خود دور نگه دارید؟

شن را خارج از خانه نگه دارید:بهترین راه برای جلوگیری از گرفتگی لوله های شن  این است که در ابتدا آن را وارد خانه نکنید. ما می دانیم که شن و ماسه یک مسافر آزاردهنده است، اما راه هایی وجود دارد که میزان شن و ماسه ای را که وارد خانه می کنید کاهش دهید.

بعد از ساحل روی نواحی شنی بدن از پودر بچه استفاده کنید. پودر را به آن بمالید تا رطوبت آن گرفته شود و ماسه نچسبد.
وقتی به خانه رسیدید، آن را با شلنگ باغچه بشویید. می توانید از جارو برقی یا شلنگ برای خارج کردن ذرات به خصوص روی پاها و پاها استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی   رفع نم ورطوبت ساختمان میانجاده

کفش های شنی خود را حتما بیرون بگذارید:شما می توانید با درخواست یک اتاق به عنوان “اتاق شنی” مقدار شن و ماسه در خانه خود را محدود کنید. اتاقی (مانند رخت‌پوش) را در جلوی خانه انتخاب کنید تا مهمانان وسایل شنی خود را رها کنند.


حذف شن از لوله های زهکشی:تنها راه برای راه اندازی مجدد زهکشی مسدود شده این است که ماسه را به زور از لوله ها خارج کنید. در حالی که ممکن است خودتان وسوسه شوید که این مشکل را برطرف کنید، می تواند مشکل را تشدید کند و منجر به آسیب شود. به همین دلیل مهم است که یک متخصص را استخدام کنید تا مطمئن شوید که این کار به درستی انجام می شود.

رفع گرفتگی لوله با شن -لوله بازکنی کرج
رفع گرفتگی لوله با شن

اگر این دستورالعمل ها را در مورد نحوه رفع گرفتگی لوله شن را انجام دادید، باید در عرض چند ساعت نتایج را مشاهده کنید. اگر سؤالی دارید، همیشه از یک متخصص برای اطمینان از ایمنی و اثربخشی کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که با مواد شیمیایی با احتیاط رفتار کنید و آنها را به درستی دور بریزید.

در پایان، اگر انسداد شن در لوله تخلیه خود دارید، کارهایی وجود دارد که می توانید برای رفع آن انجام دهید. ابتدا سعی کنید از یک پیستون یا مار برای از بین بردن انسداد استفاده کنید. اگر جواب نداد، می توانید شن را با اسید موریاتیک حل کنید. هنگام استفاده از این روش مراقب باشید، زیرا اسید خورنده است و می تواند به لوله های شما آسیب برساند. در نهایت، اگر همه چیز شکست خورد، با یک لوله کش حرفه ای تماس بگیرید تا به تمیز کردن لوله فاضلاب شما کمک کند.

شرکت لوله بازکنی کرج با داشتن شعبات مختلف در استان البرز, استان تهران آماده رفع هرگونه گرفتگی چاه فاضلاب, و توالت ایرانی وفرنگی می باشد.با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما برخوردار شوید.

مقاله پیشنهادی   لوله بازکنی شهرک بعثت کرج

سوالات متداول

چگونه می توان گرفتگی لوله را با شن باز کرد؟

تا جایی که می توانید آب را با یک حرکت بزرگ در دهانه بریزید. مقدار زیادی آب که از طریق لوله حرکت می کند، شن را بهم می زند و قسمت اعظم آن را در لوله آب می کشد. برای بار دوم آب بریزید و ببینید که آیا شنبیشتری از انتهای دیگر خارج شده است یا خیر.

آیا شن در زهکشی بماند بد است؟

با توجه به آنچه گفته شد، ما می خواهیم به شما یادآوری کنیم که شن می تواند به لوله کشی شما بسیار آسیب برساند، به همین دلیل بسیار مهم است که قبل از ورود به حمام یا شستن دست ها، آن را بشویید.

اگر راه حل های انحلال کار نمی کنند، چه کاری باید انجام دهم؟

اگر تلاش برای حل کردن رسوبات شن به تنهایی جواب نداد، ممکن است وقت آن رسیده باشد که با یک لوله کش حرفه ای تماس بگیرید. آنها ابزارها و روش های پیشرفته تری برای از بین بردن انسداد و اطمینان از تمیز بودن و عملکرد صحیح لوله تخلیه شما خواهند داشت. مهم است که هر گونه گرفتگی یا گرفتگی در لوله های تخلیه را در اسرع وقت برطرف کنید تا از آسیب بیشتر یا ذخیره آب در سیستم لوله کشی خود جلوگیری کنید.

چند جایگزین برای استفاده از مواد شیمیایی چیست؟

برخی از جایگزین‌های استفاده از مواد شیمیایی عبارتند از: رفع انسداد فیزیکی با یک مار لوله‌کشی یا مارپیچ، استفاده از جت آب با فشار بالا یا تماس با یک لوله‌کش حرفه‌ای برای کمک. ارزیابی وضعیت و انتخاب بهترین روش برای رفع ایمن انسداد در لوله تخلیه مهم است.

چه حلالی می تواند شن را حل کند؟

شن در آب حل نمی شود. وقتی اضافه می شود در آب معلق می شود و به تدریج ته نشین می شود. از این رو در آب نامحلول است.

آیااین مطلب برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید و رای بدهید

میانگین امتیازدهی 5 / 5. شمارش امتیاز 2

هیچ امتیازی ثبت نشده!اولین نفرباشید که رای میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زمان پرکردن فرم به پایان رسید . لطفا یک بار دیگر کدامنیتی را تکمیل کنید.

جهت تماس کلیک کنید