وبلاگ

لوله بازکنی کرج
لوله بازکنی کرج
5
(2)

نحوه استفاده از فنر لوله بازکنی دستی

فنر لوله بازکنی دستی چیست؟ فنر لوله یک فنر قوی و انعطاف پذیر است که برای حمایت از دیواره های لوله در هنگام خم شدن دستی در (یا روی) لوله قرار می گیرد,و گرفتگی لوله ها را بخوبی پاک می کند.

چگونه از فنرلوله بازکنی دستی استفاده می کنید؟

یکی از آزاردهنده ترین چیزها گرفتگی ناگهانی سینک و روشویی است که کل سینک را متوقف کند، یا گرفتگی کندی که باعث می شود سینک آنقدر آهسته تخلیه شود، ممکن است بتوانید با فنر دستی آن را تخلیه کنید و یا حتی بهتر از آن، ممکن است اصلاً نیازی به فنر نداشته باشید. اگر علت گرفتگی قبل از رفتن لوله به دیوار باشد، ممکن است بتوانید بدون استفاده از فنردستی تخلیه، آن را پاک کنید. اولین قدم این است که بفهمید گرفتگی کجاست.

نحوه استفاده از فنر لوله بازکنی دستی -لوله بازکنی کرج
نحوه استفاده از فنر لوله بازکنی دستی

آنچه شما برای استفاده از فنر لوله بازکنی دستی نیاز دارید

فنر دستی

دستکش

سطل کوچک

مواد

پارچه کهنه

روش کار فنر لوله بازکنی دستی:

درپوش را بررسی کنید:موها و تجمعات به راحتی می توانند به دور درپوش بازشو پیچیده شوند و باعث شوند سینک حمام به آرامی تخلیه شود یا کاملاً متوقف شود. درپوش را با جدا کردن آن از زیر سینک بردارید. سپس آن را از بالای سینک بیرون بکشید. درپوش را تمیز کنید و دوباره آن را نصب کنید تا ببینید گرفتگی شما پاک شده است یا خیر. اگر نه، به مرحله بعدی بروید.

لوله زانویی را بررسی کنید:زانویی تخلیه سینک حمام را جدا کرده و از شفاف بودن آن مطمئن شوید. دو مهره زانویی را در جای خود نگه می دارند. هر دو مهره را باز کنید و زانویی را مستقیماً به سمت پایین بکشید تا آن را جدا کنید. یک سطل کوچک را زیر فاضلاب سینک حمام قرار دهید تا هر آبی که هنگام برداشتن زانویی ریخته می شود را بگیرید.

مقاله پیشنهادی   حفر چاه و کندن چاه خیابان اهری

زانویی را بررسی کنید و آن را پاک کنید. گاهی اوقات چیزهایی مانند کلاهک خمیردندان، تعویض یا بند مو ممکن است به دام تخلیه ختم شود. به سادگی برداشتن آنها برای رفع گرفتگی کافی است.

زانویی حمام: اگر هیچ چیز مانع جریان آب زانویی تخلیه نشد، آخرین جایی که قبل از استفاده از فنردستی باید نگاه کرد بازوی زانویی است. گاهی اوقات بازوی زانویی به جای خود چسبانده می شود، اما اکثر آنها با مهره ای که در پشت به سمت دیوار قرار می گیرد، بسته می شوند.

این مهره را شل کنید و بازوی زانویی را مستقیماً از نزدیکترین اتصال به دیوار بیرون بکشید. اکنون باید بتوانید به داخل لوله تخلیه نگاه کنید و ببینید آیا انسداد قابل مشاهده در لوله قبل از پایین رفتن از دیوار وجود دارد یا خیر. اگر مانعی وجود دارد آن را بردارید. اگر مانعی وجود نداشته باشد، باید زهکش سینک حمام را فنردستی بکشید.

آموزش فنر لوله بازکنی دستی -لوله بازکنی کرج
نحوه استفاده از فنر لوله بازکنی دستی

استفاده از فنر لوله بازکنی دستی

با برداشتن زانویی و بازوی زانویی، می توانید به لوله تخلیه دسترسی داشته باشید تا زهکشی لوله گرفته شده را فنردستی کنید. برای اجرای فنر لوله بازکنی دستی ، خود را با فنردستی نزدیک دهانه لوله تخلیه قرار دهید. 

دستکش مناسب بپوشید. انتهای کابل فنردستی را وارد لوله تخلیه کنید. اگر مستقیماً پشت سینکی که فنردستی می‌زنید سینک دیگری وجود دارد، یک چراغ قوه را به لوله بتابانید تا به صورت بصری مطمئن شوید که فنردستی به جای اینکه به زانویی سینک دیگر برود، از دیوار پایین می‌رود.

در حین کار با دستگاه، کابل را به آرامی وارد لوله کنید، در حالی که فشار محکمی روی آن دارید. بگذارید فنردستی کار پاک کردن گرفتگی را انجام دهد.

مقاله پیشنهادی   رفع بوی بد فاضلاب در دولت آباد

نکته

معمولاً لازم نیست بیش از نیم متر در عمق بروید تا گرفتگی را پاک کنید. با این حال، عمق به محل گرفتگی بستگی دارد.

لوله تخلیه را بررسی کنید

بعد از اینکه زهکشی لوله را گرفتید، زانویی و درب را دوباره کنار هم قرار دهید و بررسی کنید که آیا انسداد با جاری شدن آب از شیر پاک شده است یا خیر. اگر زهکش صاف نیست، ممکن است مجبور شوید دوباره آن را فنردستی کنید و از خط پایین تر بروید تا وقفه را پاک کنید.

هنگامی که فاضلاب سینک حمام مسدود شد، با پر کردن سینک و تخلیه یکباره آن، نشتی در تمام درزها را بررسی کنید.

آموزش فنر لوله بازکنی دستی -لوله بازکنی کرج
نحوه استفاده از فنر لوله بازکنی دستی

نکاتی در هنگام فنر لوله بازکنی دستی کشیدن برای لوله فاضلاب

مطمئن شوید که فنردستی شما نزدیک فاضلاب است. هر چه سستی بیشتری داشته باشید، کنترل آن سخت تر خواهد بود. این ممکن است به دلیل فضای محدود دشوار باشد، اما هر چه بدن فنردستی را به مجرای تخلیه نزدیک‌تر کنید، احتمال گره خوردن کابل کمتر می‌شود.

پارچه ای را در دست داشته باشید و در حین کشیدن کابل آن را تمیز کنید. لجن روی فنردستی در حین استخراج می تواند در حمام مشکل بزرگی ایجاد کند.

روش کار با فنر لوله بازکنی دستی

همانطور که متوجه می شوید که چگونه یک زهکش حمام را فنردستی کنید، فنردستی را تا زمانی که به گرفتگی برخورد کند در داخل فاضلاب قرار دهید. دستگیره را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا گرفتگی را قلاب کنید و فنردستی را در زهکشی ادامه دهید. وقتی شروع به احساس مقاومت می کنید، این بدان معناست که فنردستی در حال برداشتن گرفتگی است.

مقاله پیشنهادی   لایروبی چاه هفت تیر

شرکت لوله بازکنی کرج با داشتن شعبات مختلف در استان البرز, استان تهران آماده رفع هرگونه گرفتگی چاه فاضلاب, و توالت ایرانی وفرنگی می باشد.با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما برخوردار شوید.

سوالات متداول

نحوه استفاده از فنر لوله بازکنی دستی به چه صورت است؟

انتهای کابل فنردستی را وارد لوله تخلیه کنید. مطمئن شوید که فنردستی به جای اینکه به زانویی سینک دیگر برود، از دیوار پایین می‌رود.

در حین کار، فنر را به آرامی وارد لوله کنید، در حالی که فشار محکمی روی آن دارید. بگذارید فنردستی کار پاک کردن گرفتگی را انجام دهد.

آیا می توان از فنر لوله بازکنی دستی ,گرفتگی های شدید را باز کرد؟

درصورتی که گرفتگی شدید باشد باید با دستگاههای لوله بازکنی رفع شوند.بهتر است با یک متخصص لوله بازکنی تماس بگیرید .

چند جایگزین برای استفاده از مواد شیمیایی چیست؟

برخی از جایگزین‌های استفاده از مواد شیمیایی عبارتند از: رفع انسداد فیزیکی با یک مار لوله‌کشی یا مارپیچ، استفاده از جت آب با فشار بالا یا تماس با یک لوله‌کش حرفه‌ای برای کمک. ارزیابی وضعیت و انتخاب بهترین روش برای رفع ایمن انسداد در لوله تخلیه مهم است.

چگونه می توان گرفتگی لوله را به طور طبیعی باز کرد؟

این مراحل آسان را برای رفع گرفتگی فاضلاب خود دنبال کنید:
با ریختن یک قابلمه آب جوش در زهکش شروع کنید.
سپس یک فنجان جوش شیرین و 1 فنجان آب/1 فنجان محلول سرکه بریزید.
با درپوش تخلیه بپوشانید و 5 تا 10 دقیقه صبر کنید.
دوباره آب جوش را در زهکشی بریزید.

آیااین مطلب برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید و رای بدهید

میانگین امتیازدهی 5 / 5. شمارش امتیاز 2

هیچ امتیازی ثبت نشده!اولین نفرباشید که رای میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زمان پرکردن فرم به پایان رسید . لطفا یک بار دیگر کدامنیتی را تکمیل کنید.

جهت تماس کلیک کنید