وبلاگ

لوله بازکنی کرج
لوله بازکنی کرج
5
(2)

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با مواد شیمیایی

هرگز سعی نکنید گرفتگی توالت را با پاک کننده های شیمیایی پاک کنید. از یک پیستون، یک مارپیچ توالت (یک مار تخلیه  می تواند به چینی آسیب برساند یا شکاف دهد) یا یک پاک کننده آنزیمی طبیعی استفاده کنید. اگر گرفتگی همچنان باقی مانده است، با یک لوله کش حرفه ای تماس بگیرید

آیا پاک کننده های تخلیه شیمیایی مانند جوهر نمک به لوله فاضلاب آسیب می رسانند؟

برای گرفتگی‌های جزئی، پاک‌کننده‌های لوله مبتنی بر آنزیم مشکلی ندارند (به شرطی که اقدامات احتیاطی مناسب را انجام دهید). با این حال، برای گرفتگی های بزرگ، بهتر است برای تمیز کردن فاضلاب با ما تماس بگیرید!

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با مواد شیمیایی - لوله بازکنی کرج
رفع گرفتگی لوله فاضلاب با مواد شیمیایی

متداولترین در پاک کننده های لوله شیمیایی

برای شروع، اجازه دهید به برخی از رایج ترین مواد شیمیایی که در پاک کننده های فاضلاب تجاری پیدا می کنید نگاهی بیندازیم. البته هر پاک کننده شیمیایی متفاوت است، اما به طور معمول، یکی از سه ماده شیمیایی زیر را در این پاک کننده های تخلیه پیدا خواهید کرد که به رفع گرفتگی در سینک، توالت، لوله های تخلیه و حمام شما کمک می کند:

اسید هیدروکلریک

اسید هیدروکلریک یک ماده شیمیایی است که می تواند هر چیزی را از کف صابون، مو و روغن گرفته تا چربی، ضایعات غذا و ذرات غذا را تجزیه کند. در واقع، این نوع اسید در بدن ما به مقدار بسیار کم وجود دارد و به هضم ما کمک می کند – به طوری که به شما ایده می دهد که این اسید چقدر باید قوی باشد زیرا به ما کمک می کند مواد غذایی خود را تجزیه کنیم.

به روشی مشابه، این اسید هنگامی که در یک پاک کننده شیمیایی استفاده می شود، می تواند در لوله تخلیه یا در سینک آشپزخانه ریخته شود و با از بین بردن انسدادها می تواند به باز کردن سریع فاضلاب کمک کند.

سود سوزآور

سود سوزآور، همچنین به عنوان هیدروکسید سدیم شناخته می شود، ماده شیمیایی دیگری است که می تواند به تمیز کردن لولهی و رفع انسداد فاضلاب در هر آشپزخانه یا حمام و حتی در لولهی های بیرونی کمک کند.

مقاله پیشنهادی   رفع بوی بد فاضلاب شهرک بعثت

هنگامی که با مواد آلی در لولهی مسدود شده یا لولهی کند برخورد می کند، یک واکنش شیمیایی ایجاد می کند. کثیفی، غذا، مو و غیره را می توان با استفاده از سود سوزآور پاک کرد.

با این حال، بسیار خورنده است و یکی از خطرناک‌ترین مواد شیمیایی است که می‌توانید در خانه با آن کار کنید، بنابراین اگر می‌خواهید از آن استفاده کنید، مطمئن شوید که آن را از یک منبع قانونی خریداری کرده‌اید و تمام اقدامات احتیاطی و توصیه‌های ایمنی در مورد مکان را دنبال کنید.

یک جایگزین مطمئن‌تر که بسیار مشابه عمل می‌کند، کریستال‌های سودا است که همراه با آب داغ اکثر انسدادهای معمولی را از بین می‌برد. آنها همچنین برای طیف وسیعی از کاربردهای تمیز کردن مفید هستند.

اسید سولفوریک

یکی دیگر از مواد شیمیایی که اغلب در این پاک کننده های تخلیه یافت می شود، اسید سولفوریک است. این کار به همان روشی است که سایرین کار می کند، اما بسته به شدت انسداد می تواند در مقادیر متفاوتی استفاده شود. اگر شستشوی آب در حال جوش در لولهی به شل شدن گرفتگی ها کمک نمی کند، ممکن است به مقدار بیشتری پاک کننده تخلیه با این اسید نیاز داشته باشید.

به طور کلی، اگر پس از تمیز کردن ابتدایی لوله و روش‌های خانگی مانند جوش شیرین، سرکه سفید و تا جایی که می‌توانید بعد از آن آب بریزید، همچنان مسدود است، گرفتگی کاملاً شدید است.هر زمان که این اتفاق را مشاهده کردید، برای رفع انسداد به پاک کننده های شیمیایی بیشتری نیاز خواهید داشت.

رفع گرفتگی لوله با مواد شیمیایی - لوله بازکنی کرج
رفع گرفتگی لوله فاضلاب با مواد شیمیایی

چگونه پاک کننده های شیمیایی یک لوله مسدود شده را رفع می کنند؟

اکنون ممکن است تعجب کنید که چگونه این همه مواد شیمیایی مختلف واقعاً لوله مسدود شده را پاک وتمیز می کنند، تا حد زیادی به پاک کننده تخلیه که استفاده می کنید و مواد داخل آن بستگی دارد.

مقاله پیشنهادی   لایروبی چاه در قزلحصار

قبل از استفاده، احتمالاً سعی کرده اید ابتدا آب جوش بریزید یا آب داغ را در لوله تخلیه بریزید تا لوله ها را بشویید یا انسداد را برطرف کنید. اگر لوله  کاملاً مسدود شده باشد، آب در آنجا می نشیند، زیرا به طور معمول نمی تواند از لوله ها عبور کند.

هنگامی که اسیدهای مختلف به لوله های پی وی سی اضافه می شود، واکنشی با آب رخ می دهد و آن را اسیدی تر می کند. این بدان معنی است که همه چیز در لوله تخلیه با هم کار می کند تا هر انسدادی را حل کرده و از بین ببرد.

اسیدهای مختلف این کار را به روش‌های مختلف انجام می‌دهند، اما فرض اولیه یکسانی در مورد همه آنها اتفاق می‌افتد.حتی یک پاک‌کننده تخلیه موقت که در خانه با استفاده از جوش شیرین، سرکه و آب داغ ساخته می‌شود.

یک واکنش شیمیایی به حرکت انسداد، برداشتن و شکستن آن کمک می‌کند و اجازه می‌دهد گرفتگی‌ها از بین بروند و آب راکد ناپدید شود. پس از شستشو با آب سرد، لوله شما باید به حالت عادی بازگردد.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با مواد شیمیایی

کدام نوع از لوله های مسدود شده را می توان پاک کننده های شیمیایی حل کرد؟

بنابراین، اکنون می‌دانید که هنگام استفاده از تمیزکننده تخلیه چه مواد شیمیایی درگیر هستند و چگونه کار می‌کند، این مواد شیمیایی واقعاً روی کدام نوع از لوله‌های مسدود شده می‌توانند استفاده شوند؟ خوب، ممکن است از شنیدن این که پاسخ تقریباً هر کدام است، متعجب شوید.

هر زمان که از این پاک کننده های فاضلاب در خانه برای تمیز کردن و رفع گرفتگی لوله های مسدود شده خود استفاده می کنید، همیشه باید دستورالعمل های بسته را به دقت بخوانید تا مطمئن شوید که می توانند برای آنچه شما نیاز دارید استفاده شوند، اما به طور کلی، هرگونه گرفتگی را می توان با پاک کننده های تخلیه پاک کرد

شرکت لوله بازکنی کرج با داشتن شعبات مختلف در استان البرز, استان تهران آماده رفع هرگونه گرفتگی چاه فاضلاب, و توالت ایرانی وفرنگی می باشد.با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما برخوردار شوید.

مقاله پیشنهادی   لایروبی چاه حسن آباد

سوالات متداول

برای رفع انسداد لوله ها از چه مایعی استفاده کنیم؟

مخلوط بیکینگ پودر و سرکه این کار را انجام می دهد. به سادگی یک لیوان آب جوش بریزید و سپس بیکینگ پودر و سرکه را بریزید.

چه اسیدی برای لوله بازکنی متداول می باشد؟

یکی از رایج ترین ترکیبات موجود در محلول های ضد گرفتگی، اسید هیدروکلریک (HCI) است. این ماده شیمیایی قوی که به نام اسید موریاتیک نیز شناخته می شود، در از بین بردن هرگونه تجمع در لوله ها بسیار موثر است.

اگر راه حل های انحلال کار نمی کنند، چه کاری باید انجام دهم؟

اگر تلاش برای حل کردن رسوبات شن به تنهایی جواب نداد، ممکن است وقت آن رسیده باشد که با یک لوله کش حرفه ای تماس بگیرید. آنها ابزارها و روش های پیشرفته تری برای از بین بردن انسداد و اطمینان از تمیز بودن و عملکرد صحیح لوله تخلیه شما خواهند داشت. مهم است که هر گونه گرفتگی یا گرفتگی در لوله های تخلیه را در اسرع وقت برطرف کنید تا از آسیب بیشتر یا ذخیره آب در سیستم لوله کشی خود جلوگیری کنید.

چند جایگزین برای استفاده از مواد شیمیایی چیست؟

برخی از جایگزین‌های استفاده از مواد شیمیایی عبارتند از: رفع انسداد فیزیکی با یک مار لوله‌کشی یا مارپیچ، استفاده از جت آب با فشار بالا یا تماس با یک لوله‌کش حرفه‌ای برای کمک. ارزیابی وضعیت و انتخاب بهترین روش برای رفع ایمن انسداد در لوله تخلیه مهم است.

آیا اسید هیدروکلریک برای لوله ها مضر است؟

اسید هیدروکلریک می تواند لوله های شما را خراب کند. با گذشت زمان اگر به استفاده از آن ادامه دهید، می تواند باعث خوردگی لوله های شما و ایجاد سوراخ شود.

آیااین مطلب برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید و رای بدهید

میانگین امتیازدهی 5 / 5. شمارش امتیاز 2

هیچ امتیازی ثبت نشده!اولین نفرباشید که رای میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زمان پرکردن فرم به پایان رسید . لطفا یک بار دیگر کدامنیتی را تکمیل کنید.

جهت تماس کلیک کنید