وبلاگ

لوله بازکنی کرج
لوله بازکنی کرج
5
(1)

باز کردن گرفتگی سینک‎‎

وقتی سینک آشپزخانه گرفته و تخلیه نمی‌شود، می‌تواند احساس بدی را ایجاد کند. سینک پر از ظروف کثیف در انتظار تمیز کردن، ممکن است وسوسه شوید که تلفن را در دست بگیرید و با لوله کش تماس بگیرید تا مشکل را برای شما برطرف کند.خوشبختانه رفع گرفتگی سینک آشپزخانه آسان است و حتی در آینده می توان از آن جلوگیری کرد.

گرفتگی سینک در اثر غذا ایجاد می شود. با گذشت زمان، تمام بشقاب های خراشیده شده و خرده ها و مایعات (مخصوصاً روغن یا چربی پخت و پز) که در زهکشی یا سطل زباله ریخته می شوند، جمع می شوند و تشکیل گرفتگی می دهند.

چه زمانی گرفتگی سینک ظرفشویی خود را خواهید فهمید:

تخلیه آب بیش از حد معمول طول می کشد.

بوی بدی وجود دارد که نمی توانید آن را ردیابی کنید.

سینک با آب پر از زباله پر شده است و راه اندازی دفن زباله تأثیر کمی دارد.

باز کردن گرفتگی سینک‎‎ -لوله بازکنی کرج
باز کردن گرفتگی سینک‎‎

آنچه برای رفع گرفتگی سینک نیاز دارید:

دستکش لاستیکی. هنگام مواجهه با دنیای زیرین عمیق و غلیظ پاپوش، دستکش تماس خوبی است. آنها به محافظت از انگشتان شما در برابر تیغه های زباله کمک می کنند و در هنگام برخورد با گریس باعث کشش می شوند.

آچار لوله کش. از این برای باز کردن مهره های لغزنده که لوله تخلیه را در جای خود نگه می دارند استفاده خواهید کرد.

سطل خالی. برای قرار دادن در زیر لوله باز در حالی که شما تله تخلیه را تمیز می کنید.

پیستون. پیستون‌ها فقط برای گرفتگی توالت‌ها نیستند: ممکن است روی سینک شما هم جادویی داشته باشند. برای بهترین مکش، یک پیستون به سبک فنجانی می خواهید که دهانه تخلیه را کاملاً بپوشاند تا مهر و موم محکمی ایجاد کند.

استفاده از مارتخلیه. آماده باشید تا بپذیرید که مار تخلیه، که مار لوله کش نیز نامیده می شود، برای پاک کردن گرفتگی هابسیار مفید است.

رفع گرفتگی سینک‎‎-لوله بازکنی کرج
باز کردن گرفتگی سینک‎‎

راههای دیگر برای رفع گرفتگی سینک

آیا می‌دانستید که همیشه لازم نیست از پاک‌کننده‌های خشن برای رفع گرفتگی سینک استفاده کنید؟ ممکن است یک پاک کننده زهکش طبیعی درست در آشپزخانه خود داشته باشید. در اینجا چند ایده وجود دارد:

مقاله پیشنهادی   لایروبی چاه حسن آباد

از نمک و آب جوش استفاده کنید. گاهی اوقات می توانید انسداد مجرای فاضلاب را با نمک باز کنید. بعد از اینکه تا حد امکان آب راکد را از سینک خارج کردید، حدود نصف فنجان نمک خوراکی را در داخل فاضلاب بریزید. سپس، حدود یک لیتر آب جوش بریزید. بگذارید چند دقیقه بماند و سپس با آب داغ بشویید تا مخلوط پاک شود.

یک پاک کننده جوش شیرین و سرکه را امتحان کنید. قبل از استفاده از این روش، آب راکد را از سینک خارج کنید. حدود یک فنجان جوش شیرین را در آبکش بریزید و سپس مقدار مساوی سرکه سفید یا سیب را اضافه کنید. راه حل به زودی شروع به حباب زدن خواهد کرد. وقتی فروکش کرد، درپوش را داخل آن قرار دهید و حدود 15 دقیقه صبر کنید. بعد، آب داغ را اجرا کنید تا ببینید که آیا گرفتگی پاک می شود یا خیر. اگر آب در حال تخلیه است اما کندتر از حد معمول است، این فرآیند را یک بار دیگر تکرار کنید (این بدان معناست که گرفتگی هنوز کاملاً پاک نشده است).

از جوش شیرین و نمک استفاده کنید. حدود یک فنجان جوش شیرین را با نصف فنجان نمک مخلوط کنید و این مخلوط را در آبکش بریزید. بگذارید مخلوط چند ساعت بماند سپس با آب جوش بشویید. اگر گرفتگی را پاک نکرد، می توانید این روند را تکرار کنید.

از چوب لباسی برای رفع گرفتگی استفاده کنید.چوب لباسی سیمی می تواند ابزاری عالی باشد اگر سینک آشپزخانه شما گرفتگی داشته باشد. به اندازه مار لوله کش به لوله کشی سینک آشپزخانه شما نمی رسد، اما ممکن است به اندازه کافی طولانی باشد تا به برخی از گرفتگی ها برسد.

سیم آویز صاف شده را در زهکشی آشپزخانه یا “لوله خرد” فرو کنید تا اگر می توانید به آن برسید، گرفتگی را از بین ببرید یا بیرون بکشید. مراقب باشید سینک خود را با سیم خراش ندهید.

یک مار لوله کش را امتحان کنید.اگر چوب لباسی کار نکرد، به فروشگاه بروید و یک مار لوله کش بخرید. مار لوله کش که مارپیچ نیز نامیده می شود، ابزار مفیدی است که می تواند گرفتگی های گیر کرده در سیستم زهکشی زیر سینک آشپزخانه شما را پاک کند.

مقاله پیشنهادی   رفع نم و رطوبت ساختمان شهرک بهارستان

شما باید لوله تخلیه و تله P را که در زیر سینک آشپزخانه قرار دارد جدا کنید تا “لوله خرد” یا “خرد بیرون” که در پشت دیوار کابینت حرکت می کند، ظاهر شود. این جایی است که مار را تا زمانی که مقاومتی برای شکستن گرفتگی احساس کنید وارد لوله می‌کنید.

تله P در قسمت منحنی لوله های سینک آشپزخانه شما، معمولا در داخل کابینت قرار دارد. تمیز کردن تله P زهکشی آشپزخانه شما ممکن است برای پاک کردن گرفتگی ضروری باشد.

ابتدا یک تابه یا سطل را در زیر زهکشی قرار دهید تا آب یا زباله هایی که ممکن است بیرون بیفتند را بگیرید.

سپس، تله P را از لوله تخلیه باز کنید و هر چیزی که گیر کرده است را پاک کنید.

در نهایت، تله P را تعویض کنید (مطمئن شوید که تمام اتصالات محکم بسته شده باشند) و آب گرم را برای چند دقیقه از لوله ها عبور دهید.

هرگز گریس ، تفاله قهوه یا روغن را در زهکشی آشپزخانه نریزید. همچنین، همیشه مطمئن شوید که پس از هر بار استفاده، مقدار زیادی آب در زهکشی ریخته اید.

این مهم است که بدانید چگونه از تمام اجزا و سیستم های لوله کشی خانه خود نگهداری و مراقبت کنید تا کارها به خوبی اجرا شود.

روش باز کردن گرفتگی سینک‎‎ -لوله بازکنی کرج
باز کردن گرفتگی سینک‎‎

 

 مایع ظرفشویی

چربی یا باقی مانده صابون ممکن است علت انسداد بوده باشد، اما مایع ظرفشویی نیز می تواند یک درمان خانگی برای گرفتگی مجرای فاضلاب باشد. مقدار زیادی مایع ظرفشویی را در زهکش بریزید و سپس آب جوش بریزید. این کار نه تنها چربی را از بین می برد بلکه از بوی بد نیز جلوگیری می کند.

درمان های خانگی قابل اعتماد برای زهکشی های مسدود شده بسیار موثر هستند، می‌توانید با استفاده از چند محصول تمیزکننده موجود در خانه، با گرفتگی لوله‌های فاضلاب خود مقابله کنید. این پاک کننده های ساده و در عین حال موثر خانگی مطمئناً مشکلات خفیف انسداد تخلیه را در کوتاه ترین زمان برطرف می کنند. با این حال، اگر گرفتگی لوله بسیار زیاد است، باما تماس بگیرید.

مقاله پیشنهادی   رفع بوی بد فاضلاب در رزکان نو

شرکت لوله بازکنی کرج با داشتن شعبات مختلف در استان البرز, استان تهران آماده رفع هرگونه گرفتگی چاه فاضلاب, و توالت ایرانی وفرنگی می باشد.با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما برخوردار شوید.

سوالات متداول

چگونه گرفتگی سینک آشپزخانه را برطرف کنیم؟

آب جوش را درسینک بریزید.
جوش شیرین و سرکه خرد را امتحان کنید. مار لوله کش را امتحان کنید.

چگونه می توان به سرعت گرفتگی لوله را باز کرد؟

به سادگی مقداری آب داغ را در لوله مسدود شده خود بریزید و آن را با مقادیر مساوی جوش شیرین و سرکه (ابتدا جوش شیرین) دنبال کنید، در صورت داشتن یک پلاگین روی لوله را ببندید، اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه بماند، سپس آن را با آب سرد بشویید.

چرا آب سینک تخلیه نمی شود؟

اگر آب سینک شما تخلیه نمی شود، نصف فنجان جوش شیرین را با همان مقدار نمک مخلوط کنید و در سینک بریزید. بگذارید چند ساعت بماند سپس با آب جوش بشویید. روش دیگر، یک فنجان پر از جوش شیرین را در آبکش بریزید و سپس به همان مقدار سرکه سفید یا سیب را اضافه کنید.

چند جایگزین برای استفاده از مواد شیمیایی چیست؟

برخی از جایگزین‌های استفاده از مواد شیمیایی عبارتند از: رفع انسداد فیزیکی با یک مار لوله‌کشی یا مارپیچ، استفاده از جت آب با فشار بالا یا تماس با یک لوله‌کش حرفه‌ای برای کمک. ارزیابی وضعیت و انتخاب بهترین روش برای رفع ایمن انسداد در لوله تخلیه مهم است.

چگونه می توان گرفتگی لوله را به طور طبیعی باز کرد؟

این مراحل آسان را برای رفع گرفتگی فاضلاب خود دنبال کنید:
با ریختن یک قابلمه آب جوش در زهکش شروع کنید.
سپس یک فنجان جوش شیرین و 1 فنجان آب/1 فنجان محلول سرکه بریزید.
با درپوش تخلیه بپوشانید و 5 تا 10 دقیقه صبر کنید.
دوباره آب جوش را در زهکشی بریزید.

آیااین مطلب برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید و رای بدهید

میانگین امتیازدهی 5 / 5. شمارش امتیاز 1

هیچ امتیازی ثبت نشده!اولین نفرباشید که رای میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زمان پرکردن فرم به پایان رسید . لطفا یک بار دیگر کدامنیتی را تکمیل کنید.

جهت تماس کلیک کنید