وبلاگ

لوله بازکنی کرج
لوله بازکنی کرج
5
(17)

فهرست مطالب

حفر چاه و کندن چاه در کرج

از مهمترین دلایل حفر چاه و کندن چاه در کرج ، آسایش و راحتی ساکنین است، ممکن است چاه قدیمی شما پر شده باشد و بعد از تخلیه آن، متوجه نشتی یه آسیب جدی شوید، با این وجود اگر زودتر اقدام به حفر چاه جدید نشود ممکن است جان ساکنین به خطر بیفتد.

کندن چاه در کرج نیاز به متخصص حرفه‌ای دارد که بتواند چاه استانداردی را حفر کند، اگر بدون دانش و مهارت اینکار انجام شود، آنوقت فرقی با چاه قدیمی در معرض ریزش ندارد. برای اینکار نیاز به ابزارهای خاص است که در شیوه‌های متفاوتی انجام می‌شود.

شما نیز اگر به دنبال چاه کن حرفه‌ای هستید می‌توانید قبل از یافتن آن، اطلاعاتی در مورد شیوه‌ها و ابزارها، همچنین ویژگی‌های یک چاه کن، به دست آورید. در نتیجه در حفاری چاه نو، اشتباهات کمتری را خواهید داشت. در این مطالب اطلاعات مختصر و مفیدی جمع آوری شده که به شما کمک بسیاری می کند.

حفاری چاه در کرج

حفر چاه در کرج

برای حفر چاه باید علت آن را در نظر بگیرید، به چه علت قصد حفر چاه و کندن چاه در کرج را دارید؟ آیا چاه شما با تخلیه به موقع نیز مشکلش حل نشده؟ آیا قرار است ساختمان جدیدی را بسازید؟ حفر چاه به دلیل اهمیتی که دارد، علت آن نیز مهم است، به همین دلیل می‌گوییم علت حفر چاه برای شما چیست؟ ممکن است برخی به دلیل رسیدن آب‌های زمینی چاه حفر کنند، برای برخی چاه فاضلاب را یا چاره ارت ساختمان علت حفر باشد.

همه این دلایل حتی در قیمت آن نیز تاثیر دارد، علاوه بر قیمت، بر مواردی مانند انتخاب ابزار، شیوه، محل قرارگیری و… نیز تاثیر زیادی دارد. شکل و متراژ آن، به عنوان مثال اندازه معمولا در نیم متر تا دو متر در نظر گرفته می‌شود و اغلب در شکل‌های مربعی و استوانه‌ای حفر می‌شوند.

اگر قصد حفاری چاه را دارید، متخصص چاه کن در کرج بهترین گزینه برای اینکار هست، در برخی موارد نیز به ابزارهای پیشرفته است که مهارت کار با آن را یک متخصص دارد، بنابراین خود و یا اطرفیان که در قدیم از این مهارت‌ها داشته‌اید، احتمال خطا و اشتباه زیادی را در هنگام حفر چاه استاندارد دارد. گروه‌ها و متخصصین حرفه‌ای در این زمینه می‌توانند با ارائه خدمات با کیفیت علاوه بر افزایش آسایش و ایمنی، هزینه‌های جانبی را برای شما کاهش دهند.

حفر چاه و کندن چاه کرج
حفر چاه وکندن چاه در کرج

حفر چاه فاضلاب در کرج

در اکثر موارد منظور از حفر چاه در کرج، در واقع همان حفر چاه فاضلاب در کرج است، حفر توسط بهترین مقنی‌ها انجام می‌شود. در حفاری چاه فاضلاب معمولا هدف دفع آب است که مناسب‌ترین گزینه برای آن حفر در زمین‌های شنی است. این زمین‌ها به دلیل خاصیت جذب بالای خود باعث می‌شوند انتقال به پایین سریعتر انجام شود.

برای اینکه حفر چاه به درستی انجام شود، نوع دستگاه، زمین و شیوه باید به درستی انتخاب شود، به همین دلیل نیاز به متخصصی است که تجربه و مهارت کافی را داشته باشد. متخصص می‌تواند بررسی‌ها را طبق استاندارد محلی، فاصله را با دیگر ساختمان، تشخیص چاهی در نزدیکی محل حفر، کیفیت آب‌های زیر زمینی و مسیر آنها را به صورت کاملا کارشناسی انجام دهد.

بررسی کارشناسی و انجام کار در بهترین کیفیت شما از ریزش در آینده و یا پر شدن زود به زود چاه در امان نگه می‌دارد. خسارت‌هایی که ممکن است بعد حفر چاه به شما وارد شود از هزینه حفر چاه بیشتر می شود.

برخی از افراد بدون هیچ بررسی از دستگاه دستی برای حفر چاه استفاده می‌کنند باید گفت که استفاده از دستگاه دستی بدون بررسی‌های اولیه نیز کاری کاملا غیر اصولی است، بهتر است در این مورد حتما با کارشناس این حرفه راهنمایی بخواهید.

متخصصین شرکت ما حفر چاه و کندن چاه در کرج عملیاتی مانند طوقه چینی، کول گذاری چاه را با شیوه‌هایی کاملا مطابق با استانداردها و ابزارهای مناسب و با کیفیت انجام می‌دهند.

حفر چاه آب در کرج

همانطور که قبلا گفتیم در بیشتر موارد حفر چاه، را برای حفر چاه فاضلاب بکار می‌برند اما تمامی شرکت‌های مجاز و معتبر خدمات حفر چاه آب در کرج را نیز دارند. در زمینه نیز بهتر است  قبل از انتخاب دستگاه و نحوه حفر آن بهتر است زمین مناسبی را برای اینکار انتخاب کنید.

انتخاب زمین برای حفر چاه آب اهمیت بسیار زیادی دارد، نزدیکی چاه فاضلاب و عدم نفوذ آلودگی به آن، بررسی‌های اولیه توسط یک مقنی متخصص و با تجربه باعث می‌شود از وقوع خسارات مالی و جانی زیادی جلوگیری شود.

فاصله چاه آب با ساختمان و تجهیزات اطراف، را حتما در نظر بگیرید، توان بستر خاک، نوع سنگ، اندازه عمق چاه آب و خیلی از مواردی که کارشناس به آنها در هنگام بررسی‌های اولیه اهمیت زیادی می‌دهد.

قدیمی‌ترین روش حفر چاه آب که حتی برای حفر چاه فاضلاب نیز انجام می‌دهند. روش حفاری دستی است که برای انجام آن به تجهیزاتی سنتی مانند کلنگ، بیل، چرخ چاه، دلو و نیروی انسانی نیاز است. همین روش نیز خود به مقنی‌های ماهر و توانمند نیاز دارد.

حفر چاه چیست؟

هنگام ساخت یک سازه جدید در هر مکان و منطقه‌ای که باشد، برای دفع آب و مواد خاص آن منطقه، نیاز به چاه‌های عمیق و نیمه عمیق است. این چاه‌ها ممکن است به شکل‌های متفاوتی حفر شوند، انتخاب شکل آن مانند ابزار و شیوه‌های حفر آن، نیز بستگی به کاربرد چاه برای سازه دارد. به طور مثال در برخی ساختمان‌ها به صورت استوانه‌ای شکل و در برخی شکل مربعی حفر می‌شود.

پیشتر نیز گفتیم که هدف از حفر هر چاهی متفاوت است، مواد فاضلابی، مواد نفتی، آب‌های زیر زمینی  یا حتی سیستم‌های کانال هوا برای مترو و… می‌تواند هدف های حفر یک چاه باشد.

حفرچاه کرج
حفر چاه و کندن چاه کرج

انواع حفر چاه

روش‌های زیادی برای حفر چاه و کندن چاه در کرج وجود دارد که یکی از این انواع حفر چاه، به آن اشاره کوچکی کردیم، حفاری دستی قدیمی‌ترین نوع حفر چاه در کرج است. با توجه به مطالبی که تا اینجا مطالعه کردید متوجه شدید نیاز شدیدی به حفر چاه است، همچنین قیمت پایین حفر دستی چاه که مهمترین مزایای آن است باعث شده که هنوز بسیاری از افراد آن را انتخاب کنند.

 اما قطعا معایبی را حفر دستی به همراه دارد که مهمترین آن خطرات جانی برای نیروهای انسانی و یا بروز خفگی ناشی از کمبود اکسیژن برای مقنی در حین عملیات حفر وجود دارد. علاوه بر آن سرعت پایین و محدودیت‌های این نوع حفر امروزه دلیلی بر انتخاب سایر انواع حفر توسط که بیشتر متخصصین است.

اما انواع حفاری دیگری نیز هستند که با دستگاه انجام می‌شوند. حفاری به روش‌های چرخشی، توربینی، بارانی و ضربه‌ای، البته این روش‌ها با تشخیص مقنی و همچنین هرکدام نیز می‌توانند برای هر نوع چاهی انتخاب شوند. برخی از این روش‌ها ممکن است با نام‌های دیگری نیز شناخته شوند.

حفاری بارانی؛ برای حفر چاه آب و چاه عمیق انجام می‌شود.

حفاری چرخشی؛ یک نوع حفر چاه که برای چاه‌های عمیق به انتخاب می‌شود، حرکت دورانی دستگاه به سطح زمین ضربه وارد می‌کند و با این ضربه گل و لای به بیرون ریخته می‌‌شود، از این نوع حفر می‌توانید در زمین‌های مرطوب استفاده کنید.

حفاری توربینی؛ این روش نیز مانند حفر چرخشی انجام می‌دهند با این تفاوت که نیروی الکتریسیته حرکت دوارنی در آن تاثیر زیادی دارد و روشی بسیار سریع نسبت به بقیه روش‌ها نیز است.

مقاله پیشنهادی   رفع گرفتگی توالت در فاز چهار مهرشهر 

حفاری ضربه‌ای؛ دستگاه‌های مخصوصی برای این نوع روش به کار می‌برند که با زدن ضربه‌هایی به زمین عملیات را انجام می‌دهند، این نوع حفر برای زمین‌هایی که سنگ‌های بزرگی دارند، بهترین گزینه برای انجام حفر چاه است.

خدمات حفر چاه در کرج

خدمات حفر چاه در کرج توسط افراد متخصص و حرفه‌ای انجام می‌شود که سال‌ها در این راه تجارب بسیار زیادی را به دست آورده‌اند.

خدماتی که به طور کلی شرکت‌های مجاز حفر چاه کرج با ابزارها و دستگاه‌های پیشرفته ارائه می‌دهند موارد زیر هستند:

حفر انواع چاه فاضلاب

حفر انواع چاه آب

حفر انواع چاه عمیق و نیمه عمیق

عیب یابی و بررسی چاه قدیمی

طوقه چینی

کول گذاری

نصب گلدان چاه

نصب دریچه بازدید چاه

تعمیرات انواع چاه‌ها

حفر چاه نو

حفر چاه در مناطق کوهستانی و سنگی

حفر چاه در مناطق شنی و مرطوب

سایر خدمات:

لوله بازکنی در کرج

لایروبی چاه در کرج

تشخیص ترکیدگی لوله در کرج

تخلیه چاه در کرج

رفع نم ورطوبت ساختمان در کرج

رفع گرفتگی توالت در کرج

اگر خدمات مورد نیاز خود را در موارد بالا که به طور کلی بیان شده‌اند نیافتید، به طور مثال ممکن شما نیاز به خدماتی مانند تخلیه چاه و یا رفع بوی بد فاضلاب خود باشید، برای این امر کافی است با شرکت ما تماس بگیرید و از مشاورین ما راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

با توجه به اینکه انتخاب یک تیم تخصصی که بتوانند خدمات مورد نیاز شما را ارائه دهد کار بسیار سختی است به برخی از ویژگی‌های یک مقنی با تجربه و شرکت مجاز و معتبر در ادامه خواهیم پرداخت.

حفروکندن چاه کرج
حفر چاه و کندن چاه کرج

فیلم حفر چاه وکندن چاه در کرج

شرکت حفر چاه در کرج

از آنجایی که حفر چاه باید کاملا کارشناسی انجام شود، بهتر است از شرکت حفر چاه در کرج درخواست نیروهای متخصص را داشته باشید که مهارت‌های لازم و کافی را داشته باشند، چاه باید به گونه حفر شود که سالیان طولانی سالم بماند و دچار هیچگونه آسیبی نشود، بنابراین قبل از انجام کار از کیفیت کار متخصصین مطمئن شوید.

برای به دست آوردن اطلاعاتی از تخصص آنها کافی است مراجعه حضوری داشته باشید و تمام مدارک و گواهی‌های مورد نیاز آنها را استعلام بگیرید. یا با پیدا کردن مشتریان سابق آنها، می‌توانید از میزان رضایت آنها آگاه شوید، کمی کار دشواری است اما بهتر از اعتماد کردن بدون هیچگونه تحقیقی است.

شرکت‌های معتبر با داشتن چندین نمونه کار از سوابق خود و ارائه مدارک تخصصی خود و مقنی‌های با تجربه‌اش اعتماد و در آخر رضایت شما می‌توانند به جلب کنند.

دلایل حفر چاه

اکثر افراد دلیل حفر چاه را نمی‌دانند آنها فکر می‌کنند که فقط هنگامی که قرار است ساختمان مسکونی جدیدی ساخته شود، چاه‌هایی نیز باید برای ساکنین آنجا حفر شود.

اما حفر چاه دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد، هنگام ساخت سازه‌های صنعتی نیز ممکن است نیاز به حفر چاه‌های عمیق زیادی باشد که این چاه‌ها را نمی‌توان به نوع حفاری دستی انجام داد. همچنین هنگامی که چاه قدیمی دچار ریزش یا نشتی غیر قابل تعمیر شده باشد، چاه نو را حفر می‌کنند. این حفر می‌تواند به شیوه دستی باشد یا از طریق دستگاه خاصی انجام شود.

یکی از دلایلی که چاه دچار آسیب می شود ممکن است رعایت نکردن موارد اصولی توسط مقنی‌های بی تجربه و تازه کار باشد یا اینکه افراد خودشان به واسطه راهنمایی‌هایی اینکار را انجام داده باشند. در ادامه به این استانداردها می‌پردازیم، به شما توصیه رعایت و کمک از یک مقنی حرفه ای را می‌کنیم.

استانداردهای حفر چاه فاضلاب

برای رعایت استانداردهای حفر چاه فاضلاب باید مواردی مانند محل مناسب، محل دهانه چاه، در کل اندازه، زمان، ابزار و شیوه‌های حفر چاه را مهم شمرد. با رعایت کردن یک سری نکات مهم می‌توان چاه استانداردی را حفر کرد.

لوله‌های هواکش، باعث می‌شوند گازهای مضر به راحتی از چاه خارج شوند، دهانه چاه در محلی باید نصب شود که هنگام تعمیر یا تخلیه چاه بتوان آن را پیدا کرد و همچنین در منطقه پر رفت و آمدی نباشد.

بررسی دقیق اندازه، حجم انباره و عمق میله چاه نیز اهمیت زیادی دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

مزایای حفرچاه کرج
مزایای حفرچاه کرج

مزایای حفر چاه در کرج چیست؟

پروژه حفر چاه فاضلاب در کرج که منابع عمومی و اجتماعی قابل توجهی برای آن استفاده می شود، زیرساخت اساسی کشور و شاخص مسلم تمدن و توسعه است. این آثار تعدادی از نیازهای اجتماعی اساسی را پوشش می دهند و هدفشان بهبود کیفیت زندگی و حفاظت از سلامت عمومی و محیط زیست است. برخی از مزایای سیستم فاضلاب به شرح زیر است:

الف) ارتقاء کیفیت زندگی

کیفیت زندگی و شرایط بهداشتی در مناطقی که سیستم در آن کار می کند قبلاً بهبود یافته است. بهره برداری از سیستم فاضلاب این مناطق را تا حد زیادی از مشکلات قبلی که ناشی از تخلیه مستمر حوضچه ها بود رها کرده است. در گذشته، هتل ها و بلوک های آپارتمانی برای تخلیه و نگهداری سپتیک تانک ها و راه های خیساندن موظف بودند. سیستم فاضلاب راه سالم‌تر و مناسب‌تری برای مدیریت زباله‌های مایع فراهم می‌کند.

ب) حفظ محیط زیست طبیعی

پیش از این، تمام زباله های فاضلاب در سپتیک تانک ها و چاله ها تخلیه می شد و در نتیجه باعث آلودگی آب های زیرزمینی مناطقی می شد که چنین زباله هایی در آنجا تخلیه می شد. آب های آلوده سپس به دریا ختم می شد و باعث ایجاد خطرات مختلف و سایر مشکلات زیست محیطی می شد. با بهره برداری از حفر چاه فاضلاب دیگر آلودگی آب های زیرزمینی ایجاد نمی شود و تخلیه زباله های فاضلاب در منطقه  خارج از شهر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در گذشته تمامی پسماندهای فاضلاب در خارج شهذ تخلیه می‌شد و در نتیجه مشکل زیست‌محیطی جدی در منطقه و سدها ایجاد می‌کرد. زباله های فاضلاب تخلیه شده در واتی تقریباً 60 درصد کاهش یافته است. علاوه بر این، تصفیه خانه فاضلاب محصولات جانبی مانند بیوسولیدهای تصفیه شده و متان تولید می کند. لجن تصفیه شده به عنوان یک ماده بهبود دهنده خاک عمدتاً برای کشت درختان استفاده می شود در حالی که متان برای تولید برق استفاده می شود و بخشی از توان مورد نیاز برای راه اندازی نیروگاه را پوشش می دهد.

ج) صرفه جویی و فرآوری آب

آب یک منبع طبیعی قابل توجه برای کشور ما است و باید به بهترین شکل ممکن مدیریت شود. پساب تصفیه شده ثالثی در تصفیه خانه فاضلاب برای مصارف کشاورزی و سایر اهداف مورد استفاده مجدد قرار می گیرد. انتظار می‌رود با تکمیل این پروژه، میزان آبی که باید صرفه‌جویی شود، بیش از 10 میلیون متر مکعب در سال باشد که تقریباً برابر با مقدار ذخیره‌شده در سد آب است. امروزه حدود 4 میلیون متر مکعب آب در سال مورد استفاده مجدد قرار می گیرد.

د) صرفه جویی در پول

تخمین زده می شود که بهره برداری وحفر چاه فاضلاب  در دراز مدت، سیستم فاضلاب مرکزی باعث صرفه جویی زیادی در ساخت و نگهداری حوضچه های کوچکتر خصوصی می شود.

ث) توسعه اقتصادی و گردشگری

مهمترین مزیت این سیستم حفظ توسعه پایدار، حفاظت از محیط زیست و بهبود کیفیت زندگی در شهر ما با تأثیر بیشتر بر توسعه گردشگری و به طور کلی اقتصاد است.

و) وقوع سیل

ساخت سیستم های زهکشی اصلی طوفان، پیامدهای اجتماعی و مالی ناشی از آسیب مستقیم به اموال ناشی از سیل یا حتی تخریب زیرساخت های اساسی مانند جاده ها، پیاده روها و کابل های زیرزمینی را کاهش می دهد. همچنین هرگونه آسیب غیرمستقیم ناشی از ازدحام ترافیک را کاهش می دهد و مشکلات عابران پیاده را به حداقل می رساند.

مقاله پیشنهادی   رفع گرفتگی لوله با سیمان

علاوه بر این، سیل بی رویه و جریان آب های سطحی باعث ایجاد مشکلات مزاحم و بهداشت عمومی، توسعه پشه ها، تجمع زباله، چربی و سایر آلاینده ها می شود.

ز) استاندارد زندگی

در نتیجه موارد فوق، سیستم فاضلاب به توسعه بیشتر و افزایش سطح زندگی ساکنان شهر لیماسول کمک می کند. با توجه به تمامی مزیت های فوق، بدون شک در صورت همکاری همه، خود و فرزندانمان در سال های آینده از کیفیت زندگی بهتری برخوردار می شوند و محیط بهتری را برای نسل های آینده تضمین خواهیم کرد.

شرکت لوله بازکنی کرج با داشتن تجهیزات پیشرفته در حفر چاه فاضلاب در کرج, حفر چاه آب در کرج, حفرچاه ارت در کرج و…. در خدمت شما مردم عزیز کرج می باشد.

کندن چاه کرج
حفر چاه و کندن چاه کرج

محل مناسب برای حفر چاه

پیدا کردن محل مناسب برای حفر چاه و کندن چاه در کرج، باید چند عامل را مدنظر قرار دهید، که جنس خاک عامل مهم و اصلی است. بعد از اتمام کار، به مرور زمان جنس خاک نقش خود را نشان می‌دهد، اگر خاک قدرت جذب لازم را نداشته باشد حفر چاه در آن محل کاری کاملا اشتباه بوده و ممکن است به چاه سریع پر شود یا در معرض ریزش قرار گیرد.

اغلب زمین‌های ماسه‌ای و شنی را انتخاب می‌کنند زیرا قدرت مناسب برای جذب و کشش آب بالایی دارند. البته ناگفته نماند که اهمیت جنس خاک در حفر چاه‌های جذبی بالا است، در چاه‌های سپتیک اصلا این موضوع در اولویت نیست.

پیشنهاد ما برای جنس خاک این است که حتما قبل از انجام کار برای جلوگیری از هرگونه حادثه و خطرات احتمالی، از یک متخصص حفر چاه بخواهید که محل و جنس خاک را برای شما بررسی کند. در اینجا برای آگاهی بیشتر برخی از خاک‌ها را بررسی کرده‌ایم.

خاک شنی؛ همانگونه گفتیم با قدرت جذب بالایی دارد، در نتیجه نفوذ آب در آن بسیار راحت است و انتقال به پایین نیز به راحتی انجام می شود.

خاک رسی؛ با توجه به خاصیت جذب پایینی که دارد باعث می‌شود آب نگه داشته شود.

خاک ماسه ای (ماسه بادی)؛ خاصیت جذبی این خاک نیز مانند خاک رسی است، در نهایت باعث اشباع شدن خاک می‌شود.

نکته؛ هنگام کندن چاه به منطقه دقت کنید، منظور اینکه آن منظقه محل رفت و آمد زیادی نباشد، لوله کشی‌های افقی در نزدیکی محل حفر نباشد، همچنین اگر چاه آب در نزدیکی چاه فاضلاب باشد، بهتر است فاصله استانداردی را در نظر بگیرید. این کار باعث عدم نفوذ آلودگی‌های چاه فاضلاب به چاه آب می شود.

اندازه حفر چاه در کرج

برای محاسبه اندازه حفر چاه در کرج باید مواردی چون جنس خاک و متراژ را بررسی کرد، همچنین اینکه تعداد ساکنین آن منطقه‌ای که قرار چاه برایشان حفر شود در اندازه حفر اهمیت دارد. پیشتر جنس خاک را بررسی کردیم و متوجه شدیم که در کدام نوع خاک و چه مناطقی حفر چاه مناسب است.

برای متراژ نیز، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید، محل قرارگیری زمین، مانند ناهمواری‌ها و سختی‌هایی که باعث شود متراژ بیشتر شود در اندازه حفر چاه تاثیرگذار است. در زمین‌های سخت و غیرشنی، متراژ حفر چاه و کندن چاه در کرج بیشتر از متراژ در زمین‌های شنی در نظر می‌گیرند.

چاه کن با توجه به اینکه در سرعت جذب در زمین‌های شنی و غیرشنی چگونه است، متراژ لازم را محاسبه می‌کند. برای محاسبه این متراژ نیز، وجود انباری، میله، حجم انباری و… را بررسی می‌کنند.

زمان انجام حفر چاه

یکی از سوال‌های پرتکرار اکثریت این است که بهترین زمان برای کندن چاه در کرج چه موقع است؟ چاه قدیمی من فقط پر شده با تخلیه مشکلش حل می‌شود دیگر چه نیازی به حفر چاه نو است؟ درست است در برخی موارد بعد از تخلیه چاه، ممکن است نیازی به حفر چاه نباشد اما اگر کارشناس تشخیص دهد که چاه در معرض ریزش است و تعمیر آن فایده‌ای ندارد به شما توصیه حفر چاه نو را می‌کند.

چاه‌های قدیمی که دیگر مانند گذشته کارایی مفید ندارند و تخلیه چاه نیز جوابگوی آنها نیست یا اینکه ساختمانی به اشتباه برایش چاهی غیر استاندارد حفر شده باشد، نیاز به کندن چاه جدید دارند. خب این خودش بهترین زمان به حساب می‌آید اینکه شما بتوانید هر موقع متوجه عدم کارایی چاه قدیم شوید، بهتر است چاه جدید را حفر کنید.

اما در مورد اینکه چه موقع از سال از نظر شرایط آب و هوایی انجام کار مناسب است؟ باید گفت که در واقع در نیمه تابستان که بارندگی‌ها به حداقل زمان خود هستند، مانند مرداد و شهریور، زیرا در این فصل‌ها سطح آب‌های زیرزمینی به پایین‌ترین سطح خود می‌رسند. اما اگر بارندگی در فصل‌های دیگر نیز کم باشد و به تشخیص کارشناس مشکلی برای حفر چاه نباشد می‌توان کار را انجام داد.

.

حفر چاه و کندن چاه کرج
حفر چاه و کندن چاه کرج

انواع روش های حفر چاه وکندن چاه

سه روش به طور معمول برای حفاری چاه های آب استفاده می شود: چرخشی، چکش هوا و ابزار کابلی

روش چرخشی حفر چاه

روش چکش هوایی

روش ابزار کابل

1. روش چرخشی:

در حفاری چرخشی، یک مته به طول لوله مته متصل متصل می شود. مته از فلزات سختی مانند تنگستن ساخته می شود و با چرخاندن مته، مته سنگ را خرد می کند. قطعات شکسته شده (قله ها) با چرخاندن یک مایع حفاری (که گاهی گل حفاری نامیده می شود) از طریق لوله مته به پایین و به سطح باز می گردد، به سمت بالا و خارج از سوراخ ریخته می شوند.

این سیال حفاری همچنین برای خنک کردن و روانکاری مته عمل می کند و با تثبیت دیواره سوراخ می تواند از ایجاد حفره احتمالی ماسه های ناپایدار یا سنگ های خرد شده قبل از نصب روکش چاه یا صفحه چاه جلوگیری کند. همانطور که مته آب تشکیلات سنگی را قطع می کند، آب به داخل سوراخ جریان می یابد. بیشتر حفاری ها عمق “ضربه های” آب را به دقت کنترل می کنند و سازندهای را که در آنها اتفاق می افتد یادداشت می کنند.

2. چکش هوا:

در نواحی سنگ‌های سخت، بسیاری از حفاری‌ها ترجیح می‌دهند از روش حفاری چاه استفاده کنند که از هوای فشرده استفاده می‌کند تا از یک چکش هوای پایین سوراخ در انتهای رشته مته استفاده کند که به شکستن سنگ‌های سخت کمک می‌کند.

هوای فشرده همچنین تکه های سنگ خرد شده را به همراه هر آبی که در حین حفاری در چاه جاری می شود، از سوراخ خارج می کند.

 

3. روش ابزار کابل:

یکی دیگر از تکنیک‌های شرکت لوله بازکنی در کرج برای حفر چاه وکندن چاه در کرج  استفاده از دستگاه «پاندر» است که معمولاً به آن حفاری ابزار کابلی می‌گویند. با این روش، یک بیت سنگین به انتهای یک کابل سیمی متصل می شود و به طور مکرر بالا و پایین می رود و به سمت پایین کوبیده می شود. به طور دوره ای، قلمه ها از سوراخ خارج می شوند. روش کند است و در اکثر جاها با حفاری چرخشی جایگزین شده است. با این حال، روش ابزار کابلی مسئول میلیون ها چاه موفق در سراسر جهان است.

روش های انجام حفر چاه
حفر چاه و کندن چاه کرج

ملاحظات و اقدامات احتیاطی در حفر چاه وکندن چاه در کرج

مهارت زیادی برای هدایت و کنترل حفاری چاه آب مورد نیاز است، زیرا به شن، شن، رس و صخره های جامد در اعماق زمین نفوذ می کند.

مقاله پیشنهادی   تشخیص ترکیدگی لوله شهرک ابریشم

میله های مته می توانند چندین تن وزن داشته باشند. اگر مته خیلی محکم فشار بیاورد یا خیلی سریع بچرخد، مته فرسوده می شود. اگر به اندازه کافی فشار نیاورد، به سنگ ها نفوذ نمی کند.

اغلب چندین لایه سنگ در یک چاه وجود دارد. هر کدام ممکن است به فشارهای حفاری متفاوتی نیاز داشته باشند. هنگامی که آب با آب مواجه می شود، حفاری باید مراقب فرآیند حفاری باشد.

مهم نیست که از کدام روش حفاری استفاده می شود، قسمت بالایی چاه معمولاً با پوشش چاه فولادی یا پلاستیکی پوشانده می شود.

قطر سوراخ حفر شده معمولاً چندسانتی متر پهن تر از قطر بدنه است.

زمان انجام حفر چاه در کرج

یکی از سوال‌های پرتکرار اکثریت این است که بهترین زمان برای کندن چاه در کرج چه موقع است؟ چاه قدیمی من فقط پر شده با تخلیه مشکلش حل می‌شود دیگر چه نیازی به حفر چاه نو است؟ درست است در برخی موارد بعد از تخلیه چاه، ممکن است نیازی به حفر چاه نباشد اما اگر کارشناس تشخیص دهد که چاه در معرض ریزش است و تعمیر آن فایده‌ای ندارد به شما توصیه حفر چاه نو را می‌کند.

چاه‌های قدیمی که دیگر مانند گذشته کارایی مفید ندارند و تخلیه چاه نیز جوابگوی آنها نیست یا اینکه ساختمانی به اشتباه برایش چاهی غیر استاندارد حفر شده باشد، نیاز به کندن چاه جدید دارند. خب این خودش بهترین زمان به حساب می‌آید اینکه شما بتوانید هر موقع متوجه عدم کارایی چاه قدیم شوید، بهتر است چاه جدید را حفر کنید.

اما در مورد اینکه چه موقع از سال از نظر شرایط آب و هوایی انجام کار مناسب است؟ باید گفت که در واقع در نیمه تابستان که بارندگی‌ها به حداقل زمان خود هستند، مانند مرداد و شهریور، زیرا در این فصل‌ها سطح آب‌های زیرزمینی به پایین‌ترین سطح خود می‌رسند. اما اگر بارندگی در فصل‌های دیگر نیز کم باشد و به تشخیص کارشناس مشکلی برای حفر چاه نباشد می‌توان کار را انجام داد.

زمان انجام حفر چاه
حفر چاه و کندن چاه کرج

قیمت حفر چاه در کرج

محاسبه قیمت حفر چاه در کرج نمی‌توان بدون بررسی عوامل تاثیرگذار بر آن، دشوار است به دلیل اینکه هر چاه با هم متفاوت است، ابزارها و شیوه‌های خاص خود را دارند. همچنین نوع زمین، متراژ و منطقه محل حفاری تاثیر زیادی در قیمت گذاری دارد.

برخی از عوامل تاثیرگذار دیگر در هزینه حفر چاه در کرج شامل موارد زیر هستند:

نوع چاه

حفاری میله چاه بدون انباره

کول گذاری چاه

خرید لوازم مورد نیاز حفر چاه

روش‌های حفر چاه

ابزارهای کندن چاه

انباره چاه

نصب دریچه بازدید چاه

حمل نخاله خاک

بارگیری و تخلیه بار

طوقه چینی چاه

آب چکان درب چاه یا گلدانی چاه

بستن درب چاه

به طور مثال زمین در قیمت تمام شده حفر چاه تاثیر زیادی دارد، زمین‌هایی که سخت و سنگی و بعبارتی دژ باشند طبیعی است نیاز به ابزارهای خاصی دارد، در این موارد از دستگاه‌های چکش تخریب و کمپورسور بادی استفاده می‌شود.

همین مورد اگر موارد دیگر در کنارش تغییر کنند باعث می‌شود که هزینه‌ها متفاوت باشند. در مورد متراژ نیز با توجه به نوع متراژ‌ها، هزینه ها متفاوت محاسبه می شوند، متراژ مقنی قیمت کاملا متفاوتی با متراژ مهندسی دارد.

هنگامی که قصد حفر چاه و کندن چاه در کرج را دارید بهتر است قبل از انجام کار، قیمت نهایی و نحوه محاسبه را بپرسید، البته حفر چاه قیمت مناسب و ارزانی دارد. برای اطلاع یافتن از هزینه نهایی کار می‌توانید با کارشناسان ما در این زمینه تماس و استعلام قیمت را بگیرید.

نکات ایمنی حفر چاه

هنگام کار حفر چاه؛ نکات ایمنی را فراموش نکنید، ایمنی نیروهای انسانی از هر چیزی مهمتر است، به دلیل عدم وجود داربست در چاه‌ها، مقنی یا چاه کن باید با رعایت نکات ایمنی حفر چاه یا طوقه چینی، از سقوط به دورن چاه جلوگیری کند.

استفاده از لباس مخصوص، دستکش و کلام ایمنی هنگام عملیات حفر چاه نیز باعث می‌شود از بروز برخی حوادث جلوگیری کرد. همچنین برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به چاه در آینده می‌توان با رعایت فواصل مشخص شده‌ای چاه را در مسیر و بستر خاک مناسب حفر کرد، مسیرها پر رفت و آمد و لوله‌کشی‌های آب و سرد و گرم را بررسی کنید. عبور این لوله کشی‌ها از روی دهانه چاه خطرناک است.

در پایان

مطمئنا با مطالعه این مطالب متوجه سختی و دشواری کار حفر چاه شدید و متوجه ضروریت و اهمیت رعایت نکات و موارد استاندارد حین عملیات حفر چاه و کندن چاه در کرج شدید. حفر چاه در قسمتی باید انجام شود که محل رفت و آمد زیاد و یا پارکینگ نباشد و همچنین اندازه و متراژ زمین محل حفر به گونه‌ای باشد که از هرگونه حادثه و آسیب احتمالی جلوگیری شود.

شرکت ما برای حفرچاه و کندن چاه در کرج از تیم‌های متخصص و باتجربه‌ای استفاده می‌کنند که چاه‌های اصولی و ایمنی را در طول سالیان سابقه کاری خود با ابزارها و شیوه‌های مناسب حفر کرده‌اند، با اعتماد به تخصص آنها می‌توانید چاه ایمنی و اصولی داشته باشید. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره در زمینه حفر چاه در کرج با متخصصان ما تماس برقرار کنید.

فیلم حفر چاه وکندن چاه در کرج

اشتراک گذاری مقاله در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on telegram

سوالات متداول

قیمت حفرچاه وکندن چاه در استان البرز چقدر است؟
قیمت ها بر اساس نوع چاه و متراژ چاه متفاوت می باشد.  برای اطلاعات بیشتر لطفا تماس بگیرید. کارشناسان ما مشتاقانه پاسخگوی تمام سوالات شما عزیزان هستند.
 
 
اندازه حفر چاه در استان البرز چه مقدار می باشد؟

اندازه حفر چاه در : متراژ چاه میله چیزی بین 8 تا 12 متر در نظر گرفته می شود . و اندازه انباری چاه نسبت به تعداد افرادی که زندگی می کنند متفاوت می باشد ولی برای یک ساختمان 3 واحد چیزی بین 50 تا 80 متر مقنی در نظر گرفته می شود.

چرا باید چاه کن شما را استخدام کنیم ؟

باید دلایل متعدد را مد نظر داشت از جمله آن می توان به داشتن بیمه حوادث برای امور چاه است.و متخصص خارجی مخصوصاً مقنی های افغانی بیمه را شامل نمی شوند. قیمت و هزینه و دستمزد مقنی چاه کن سایت ما نسبتا بهترازسایتهای دیگر می باشد. و مهم تر از همه وارد بودن و درست کار کردن و اصولی کار کردن متخصصین چاه کن است.

آیا چاه کن های سایت شما بیمه مسئولیت و حوادث دارند؟

مقنی های چاه کن ایرانی که دارای کارت ملی باشد را می توان بیمه کرد و بیمه در صورتی که زخمی شود و آسیبی وارد شود و در مواردی موجب مرگ آن شود دیه کامل به مقنی تعلق می گیرد.

آیا شرکت شما ارزان‌ترین شرکت حفرچاه وکندن چاه در ساتان البرز است؟

شرکت ما همیشه به شرایط افتصادی و بودجه مشتریان خود توجه دارد، همچنین نرخ مصوب اتحادیه را در نظر می‌گیرد و با کمترین حاشیه سود، قیمت را تعیین می‌کند. بنابراین می‌توان گفت بله تاحدودی ما خروجی کار با کیفیت و ارزانی را تا به امروز داشته‌ایم.

البته پیشنهاد ما تماس با لوله بازکن مجرب است که می تواند گزینه بهتری را در رفع این مشکل باشد.

آیااین مطلب برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید و رای بدهید

میانگین امتیازدهی 5 / 5. شمارش امتیاز 17

هیچ امتیازی ثبت نشده!اولین نفرباشید که رای میدهید!

2 پاسخ

  1. سلام.خاستم تشکر کنم بابت خوش قولی و انجام دقیق وسریع کار.

  2. سلام.ممنون میشم قیمت حفر چاه ولایروبی چاه در کرج رو بنویسید.ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زمان پرکردن فرم به پایان رسید . لطفا یک بار دیگر کدامنیتی را تکمیل کنید.

جهت تماس کلیک کنید