وبلاگ

لوله بازکنی کرج
لوله بازکنی کرج
0
()

علت گرفتگی چاه توالت

همه ما در مقطعی از زندگی مجبور بوده ایم با یک توالت گرفته شده روبرو شویم. اما آیا به نظر می رسد که توالت شما تقریباً هر هفته  شاید حتی هر روز می گیرد؟ اگر چنین است، این مشکل ممکن است به دلیلی که شما فکر می کنید رخ ندهد.

در زیر، ما برخی از مهم‌ترین دلایلی را توضیح می‌دهیم که چرا توالت می‌تواند به طور منظم گرفته شود.

1. چیزی در زهکش یا تله فرو رفته است.

برخی از گرفتگی‌های توالت می‌توانند بسیار سرسخت‌تر از سایرین باشند و به بیش از یک پیستون برای برداشتن نیاز دارند. فاضلاب توالت شما فضای زیادی برای عبور اجسام ندارد. این امکان وجود دارد که راه را با دستمال مرطوب، دستمال کاغذی، پوشک، محصولات بهداشتی زنانه یا حتی یک اسباب بازی کودک مسدود کنید.

در حالی که سایر انواع زهکشی (مانند سینک و دوش) می توانند نسبتاً آسان مار شوند، خطر آسیب رساندن به توالت بدون ابزار و تجربه مناسب بیشتر است. برای رفع این انسداد، توصیه می‌کنیم یک لوله‌کش را درگیر کنید.

به یاد داشته باشید: تنها چیزهایی که باید در توالت شما فرو رود عبارتند از “شماره 1″، “شماره 2” است. حتی اقلامی شبیه به دستمال توالت (مانند دستمال کاغذی و دستمال) می توانند به راحتی مجرای فاضلاب را مسدود کنند.

گرفتگی توالت
علت گرفتگی چاه توالت

دلایل دیگر علت گرفتگی چاه توالت

2. آب در مخزن خیلی کم است.

وقتی توالت را می‌شویید، ترکیبی از گرانش و نیروی آب جاری است که کسب‌وکار شما را به زیر آب می‌برد. این امکان وجود دارد که توالت شما آب کافی برای شستشوی قوی آزاد نکند. این ممکن است به دو دلیل اتفاق بیفتد:

مقاله پیشنهادی   لایروبی چاه شهرک بعثت

فلپر تا انتها باز نمی شود و مانع از جریان آب می شود. طول زنجیر متصل به فلپر را طوری تنظیم کنید که هنگام شستشو، فلپر کاملا باز شود.
سطح آب مخزن شما خیلی پایین است. تا خط پر آب اضافه کنید تا در نهایت آب کافی برای شستشو داشته باشید.
در برخی موارد، شناور توالت شما (وسیله‌ای که روی آب مخزن شما قرار می‌گیرد) مانع از پر کردن مخزن تا خط پر می‌شود. اگر شناور خیلی پایین است، می توانید ارتفاع آن را با پیچ گوشتی تنظیم کنید.

3. توالت با تجمع مواد معدنی مسدود شده است.

بسیاری از خانه ها با مشکلات مربوط به آب سخت دست و پنجه نرم می کنند – آب با غلظت زیاد کلسیم، منیزیم و سایر مواد معدنی. هنگامی که این مواد معدنی جامد می شوند، پوسته سختی بر روی وسایل لوله کشی و لوله های شما ایجاد می کنند. این تجمع می تواند باعث ایجاد گرفتگی راحت تر شود.

به طور معمول، شما فقط مشکل تجمع مواد معدنی را در یک توالت واقعا قدیمی خواهید دید. بهترین اقدام در اینجا تعویض توالت است. همچنین ممکن است بخواهید برای جلوگیری از سایر مشکلات مربوط به رسوب آهک در جاده، نصب یک نرم کننده آب را در نظر بگیرید.

بازکردن توالت
علت گرفتگی چاه توالت

4. چیزی لوله هواکش را مسدود کرده است.

لوله های هواکش در سیستم تخلیه شما اجازه می دهد تا گازهای فاضلاب به خارج از منزل خارج شوند. این از تجمع گازها در زهکشی شما جلوگیری می کند و همچنین نیروی مکش ایجاد می کند که آب و مواد زائد را از طریق لوله ها می کشد.

مقاله پیشنهادی   حفر چاه و کندن چاه واریان شهر

گاهی اوقات، چیزی روی سقف شما می‌تواند لوله هواکش اصلی را مسدود کند، مانند لانه پرنده، توپ یا حیوان مرده. اگر چیزی دریچه را مسدود کرده است، به کسی نیاز دارید که به سقف شما دسترسی داشته باشد، لوله هواکش را پیدا کند و انسداد را برطرف کند.

رفع گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی کرج
علت گرفتگی چاه توالت

دلیل اصلی علت گرفتگی چاه توالت

6. خط فاضلاب شما مشکل دارد.

لوله های تخلیه خانه شما همگی به خط فاضلاب خانه شما همگرا می شوند، که سپس با سیستم فاضلاب شهر برخورد می کند. با بالا رفتن سن خط فاضلاب شما، مشکلاتی ممکن است رخ دهد که می تواند از عبور زباله ها به فاضلاب شهری جلوگیری کند. لوله ممکن است به دلیل حرکات زمین یا ریشه های تهاجمی درخت بشکند. لوله همچنین ممکن است مسدود شود. هنگامی که گرفتگی رخ می دهد، زباله ها جایی برای رفتن ندارند مگر اینکه به خانه شما برگردند.

نکته حرفه ای: اگر خط فاضلاب خانه شما دچار مشکل شده باشد، معمولاً مشکلاتی را از چندین زهکشی در خانه خود تجربه خواهید کرد، نه توالت.

سوالات متداول

سریع ترین راه برای رفع گرفتگی توالت چیست؟

با ریختن یک فنجان جوش شیرین و دو فنجان سرکه در توالت و اضافه کردن نیم گالن آب داغ، پاک کننده فاضلاب خود را درست کنید. صابون ظرفشویی همچنین می تواند به از بین بردن برخی انسدادها کمک کند. هنگام استفاده از هر روش، اجازه دهید محلول یک شب بماند و سپس توالت را بشویید تا ببینید آیا انسداد برطرف شده است یا خیر.

دلایل رایج گرفتگی توالت چه هستند؟

 دلایل رایج گرفتگی توالت را مرور کنیم – استفاده بیش از حد از کاغذ توالت، مواد جامد غیر قابل شستشو، آب سخت و گرفتگی در خط اصلی فاضلاب. خوشبختانه، می توان از طریق روش هایی مانند دوبار شستشو، پوشاندن کاسه توالت، بازرسی های معمول و مقابله با ریشه درختان از آنها جلوگیری کرد.

مقاله پیشنهادی   تخلیه چاه در یوسف آباد
چگونه گرفتگی عمیق توالت را باز کنیم؟

ریختن یک فنجان جوش شیرین و سپس یک فنجان سرکه در لوله تخلیه می تواند واکنش شیمیایی ایجاد کند که گاهی اوقات در پاک کردن انسدادهای عمیق تر موثر است. اطمینان حاصل کنید که با آب داغ پیگیری کنید تا هر گونه زباله باقی مانده را ذوب کنید.

لوله کش ها چگونه توالت ها را باز می کنند؟

اگر موضوع جدی‌تر باشد، پیستون‌ها دیگر کار نمی‌کنند و در این زمان لوله‌کش‌ها ابزار بسیار قوی‌تری به نام مارپیچ توالت یا مار توالت می‌سازند. این یک ابزار کابل مانند است که لوله‌کش‌ها آن را در اعماق توالت می‌پیچانند تا مسدود شود. این یک نوع وسیله برای از بین بردن گرفتگی است.

آیا می توان از نوشابه باز کردن گرفتگی توالت استفاده کرد؟

کوکاکولا و پپسی مملو از اسید فسفریک هستند که تجمعی را که می تواند مجرای فاضلاب شما را مسدود کند، از بین می برد. اسید فسفریک حتی می تواند رسوب آهک و تجمع سخت دیگری را که پاک کننده های معمولی با آن مبارزه می کنند را از بین ببرد. 

آیااین مطلب برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید و رای بدهید

میانگین امتیازدهی / 5. شمارش امتیاز

هیچ امتیازی ثبت نشده!اولین نفرباشید که رای میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زمان پرکردن فرم به پایان رسید . لطفا یک بار دیگر کدامنیتی را تکمیل کنید.

جهت تماس کلیک کنید