وبلاگ

لوله بازکنی کرج
لوله بازکنی کرج
0
()

علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی

همه ما مواقعی داشته‌ایم که تخلیه سینک ظرفشویی ما متوقف می‌شود، و آب برگشت می‌کند و سینک را با لجن‌های غیرجذابی پر می‌کند که صحنه بدی را ایجاد می نماید.

گرفتن بهترین تصمیم در لحظه، سخت است. “آیا باید فوراً با یک لوله کش تماس بگیرم؟” “میتوا نم خودم درستش کنم؟” 

آب برگشتی به تخلیه سینک ظرفشویی اغلب نشان دهنده مشکلات اساسی است. سینک شمابه طور تصادفی تصمیم نمی گیرد که آب را دوباره به بالا بفرستد یا خود به خود مسدود شود. شاید مشکل از تله سینک باشد؟ احتمالاً همه چیز مربوط به مشکلات زهکشی است، به همین دلیل است که شما باید آماده باشید تا اقدامات فوری انجام دهید.

اگر می خواهید بدانید چگونه گرفتگی سینک ظرفشویی را باز کنید و چگونه فوراً به این وضعیت رسیدگی کنید، نکاتی را در مورد اینکه برای حل مشکلات سینک آشپزخانه و نحوه جریان یافتن آب به درستی در زهکشی باید انجام دهید، ارائه خواهیم داد.

همه میدانیم بیرون آمدن آب از سینک ظرفشویی هرگز سرگرم کننده یا خوشایند نیست، اما گرفتگی فاضلاب و آب پشتیبان در سینک، شایع ترین مشکل لوله کشی است که اکثر مردم با آن مواجه هستند. معمولاً چیز مهمی نیست، اما دانستن اینکه چه چیزی ممکن است باعث مسدود شدن فاضلاب شود و چگونه یک سینک گرفتگی را تعمیر کنید مفید است.

علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی -لوله بازکنی کرج
علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی

دلایل مهم علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی

یک علت که ممکن است سینک ظرفشویی شما گرفتگی داشته باشد، زمانی است که آب بسیار آهسته تخلیه می شود. دلایلی وجود دارد که ممکن است باعث شود آب در سینک جمع شود. در زیر به برخی از علل رایج خروج آب از سینک اشاره شده است. هنگامی که دلایل را بررسی کردید، می توانید شروع به تعمیر گرفتگی سینک کنید.

غذا – غذا یکی از شایع ترین علل گرفتگی مجرای فاضلاب است. بسیاری از مردم تکه های باقی مانده غذا، پوست، پوسته تخم مرغ و سایر ذرات غذا را در زهکشی می ریزند. حتی اگر زباله‌دانی داشته باشید، باز هم این چیزها می‌توانند در طول زمان جمع شوند و فاضلاب را مسدود کنند.

مقاله پیشنهادی   رفع گرفتگی توالت در طالقان

گریس و روغن – برخی افراد باقی مانده روغن و چربی را در سینک می ریزند. این چیزها می‌توانند با سرد شدن و به مرور زمان جامد شوند، که سپس با مواد دیگری که لوله‌کشی را مسدود کرده و باعث عقب‌نشینی سینک می‌شوند، جمع می‌شوند.

مو – بیشتر در سینک حمام رایج است، موها می توانند مشکلات زیادی را در هنگام پشتیبان گیری از سینک ایجاد کنند.

ریشه‌ها – ریشه‌ها مشکل بزرگ‌تری در گرفتگی لوله‌کشی توالت و وان هستند، زیرا این لوله‌ها مستقیماً به داخل زمین می‌روند، اما ریشه‌ها می‌توانند به لوله‌کشی رشد کنند و معمولاً نزدیک‌تر به جایی که لوله‌کشی به زمین برخورد می‌کند، انسداد ایجاد کند.

کف صابون و سایر محصولات حمام – آیا تا به حال آن تفاله سفید سفت را دیده اید که در دو طرف شیر آب و داخل و اطراف درب حمام و فاضلاب قرار می گیرد؟ این کف صابون است و همچنین می تواند در سینک و وان حمام جمع شود. علاوه بر این، سایر محصولات حمام مانند خمیر دندان، محصولات مو و حتی نخ دندان می‌توانند در سینک فرو رفته و زهکشی مناسب را خراب کنند.

جمع شدن آب در سینک ظرفشویی -لوله بازکنی کرج
علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی

راههای جلوگیری از جمع شدن آب در سینک ظرفشویی

در واقع فقط چند کار وجود دارد که می توانید قبل از تماس با یک متخصص برای کمک، به تنهایی برای باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی انجام دهید. در اینجا فقط چند مورد برای رفع گرفتگی سینک وجود دارد.

آب گرم و سرکه

قبل از امتحان برخی از روش ها، سعی کنید مخلوطی از آب گرم و سرکه را در زهکشی بریزید تا ببینید آیا این به تمیز کردن و پاکسازی لوله کشی کمک می کند یا خیر. برخی از پاک کننده های تخلیه شیمیایی مایع وجود دارد، اما این پاک کننده ها بی اثر هستند و سپس خودتان (یا یک لوله کش) را در معرض مواد شیمیایی قرار دهید.

مقاله پیشنهادی   لوله بازکنی شهرک ابریشم کرج

از پلانجر استفاده کنید

سینک باید قبل از قرار دادن پیستون روی دهانه فاضلاب تا حدودی با مقداری آب پر شود. شبیه به فرو رفتن توالت، شما می خواهید مرکز پیستون را به سمت بالا فشار دهید. این یک محفظه هوا را از پیستون به سمت لوله تخلیه می راند، امیدواریم هر ذره ای را که ممکن است مانع از زهکشی شده باشد را به سمت پایین و از درون فشار می دهد و مسیر تخلیه آزادانه آب را باز می کند.

یک لوله ماری را امتحان کنید

یک مارپیچ تخلیه، که به عنوان مارپیچ نیز شناخته می شود، برای قرار دادن یک سیم بلند در زهکشی و فشار دادن هر چیزی که ممکن است سینک را مسدود کند، مفید است. گاهی اوقات حتی می تواند چیزهایی مانند مو یا چیزهای دیگری که لوله کشی را مسدود می کند، به سمت بالا بکشد. انواع مختلفی از مارها وجود دارد که می توانید از آنها برای رفع گرفتگی سینک استفاده کنید. 

گرفتگی سینک ظرفشویی -لوله بازکنی کرج
علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی

چگونه از گرفتگی سینک ظرفشویی جلوگیری کنیم؟

یکی از بهترین کارهایی که می توانید بعد از گرفتگی سینک انجام دهید این است که در وهله اول سعی کنید از وقوع آن جلوگیری کنید. چه سینک پشتیبان داشته باشید چه نداشته باشید، دانستن برخی از این عادات خوب برای جلوگیری از مشکلات لوله کشی در وهله اول می تواند به شما در صرفه جویی در زمان، هزینه و سردردهای جاده کمک کند!

باقیمانده غذا را دور بریزید و پوست و سایر موارد را به جای سینک آشپزخانه در سطل زباله قرار دهید.

صافی هایی را در دهانه فاضلاب سینک قرار دهید تا از پایین آمدن ذرات بزرگتر در فاضلاب و گرفتگی لوله کشی جلوگیری شود.

هیچ گاه چربی یا روغن باقیمانده را در لوله فاضلاب قرار ندهید. این نه تنها مشکلات احتمالی لوله کشی را به خطر می اندازد، بلکه به خاطر داشته باشید که زباله های شما به کجا ختم می شود!

مقاله پیشنهادی   رفع نم و رطوبت ساختمان گوهردشت

 

شرکت لوله بازکنی کرج با داشتن شعبات مختلف در استان البرز, استان تهران آماده رفع هرگونه گرفتگی چاه فاضلاب, و توالت ایرانی وفرنگی می باشد.با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما برخوردار شوید.

سوالات متداول

علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی چیست؟

هنگامی که لوله های سینک آشپزخانه شما مسدود شده باشند .با گذشت زمان، این تجمع باعث باریکتر شدن دهانه لوله ها می شود، بنابراین عبور آب آزادانه از آن سخت تر می شود. از آنجایی که مشکل بدتر می شود، آب جایی برای رفتن ندارد مگر اینکه به سمت تخلیه سینک برود. تله سینک به ویژه در برابر گرفتگی آسیب پذیر است.

آیا آب جوش گرفتگی سینک آشپزخانه را باز می کند؟

ریختن یک قابلمه آب جوش مستقیماً در زهکشی داخل تله سینک ظرفشویی ممکن است گرفتگی را حل کند، به خصوص اگر از کف صابون یا چربی تشکیل شده باشد. آب گرم حتما باید آب جوش باشد.

سریعترین راه برای رفع انسداد سینک چیست؟

کافی است مقدار کمی جوش شیرین را در آبکش بریزید و سپس یک فنجان سرکه سفید بریزید. هنگامی که جوش شیرین و سرکه شروع به کار می کنند، صدای وزوز می شنوید. بگذارید چند دقیقه بماند و از آب داغ برای شستشوی مخلوط در زهکشی استفاده کنید. روش دیگر استفاده از کریستال های نوشابه برای رفع انسداد سینک است.

آیا سرکه سینک مسدود شده را باز می کند؟

4 فنجان آب جوش را در آبکش بریزید. ½ فنجان جوش شیرین را در آبکش بریزید. بگذارید 5 دقیقه بماند. مخلوطی از 1 فنجان سرکه (سرکه سیب بهترین عملکرد را دارد) و 1 فنجان آب جوش را در آبکش بریزید.

آیااین مطلب برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید و رای بدهید

میانگین امتیازدهی / 5. شمارش امتیاز

هیچ امتیازی ثبت نشده!اولین نفرباشید که رای میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زمان پرکردن فرم به پایان رسید . لطفا یک بار دیگر کدامنیتی را تکمیل کنید.

جهت تماس کلیک کنید