وبلاگ

لوله بازکنی کرج
لوله بازکنی کرج
5
(1)

رفع گرفتگی لوله با سیمان

اغلب در بازسازی خانه، مانند اضافه کردن اتاق،بازسازی آشپزخانه و… می تواند منجر به ریختن تصادفی سیمان در زهکشی شود. از بین بردن گرفتگی‌ها و ضایعات به‌دست‌آمده دشوارتر از تجمع کف‌های مو یا صابون است، اما اغلب می‌توان با استفاده از همان ابزارهای صابون یا گرفتگی مو، آن‌ها را از بین برد.

با این حال، آنچه بیشتر احتمال دارد این اتفاق بیفتد این است که سیمان به طرف لوله‌های مسدود شده شما می‌چسبد، و قطر لوله‌ها را کاهش می‌دهد و در نتیجه بر سرعت جریان تأثیر می‌گذارد.

علاوه بر این، اگر سیمان در لوله‌های شما خم شود، در قسمت پایین ته نشین می‌شود و عبور آب از سیمان را دشوارتر می‌کند.

این امر باعث می‌شود که ضایعات در لوله‌های شما باقی بمانند، که به طور بالقوه منجر به مسدود شدن لوله و برگشت پساب فاضلاب به داخل خانه شما می‌شود که در سینک، توالت، زهکشی یا حمام شما ظاهر می‌شود.

رفع گرفتگی لوله با سیمان -لوله بازکنی کرج
رفع گرفتگی لوله با سیمان

عوارض عدم گرفتگی لوله با سیمان

لوله زنگ زده مسدود شده:در حالی که سیمان در زهکشی شما ممکن است در ابتدا مشکل زیادی ایجاد نکند،  با بارندگی شدید زهکش‌های شما نمی‌توانند به اندازه کافی آب اضافی را دفع کنند و ملک شما را در برابر آب آسیب‌پذیر می‌کند. بارندگی شدید نیز تنها مشکل اصلی نیست. زندگی روزمره در خانه یا محل کار شما می تواند منجر به اختلال در عملکرد زهکشی شود زیرا موها، باقی مانده های غذا و چربی به اشتباه راه خود را در زهکشی ها باز می کنند.

با توجه به اینکه لوله های مسدود شده شما قبلاً توسط سیمان گرفته شده است، این آسیب بیشتر به زهکشی شما بدون شک منجر به انسداد تمام عیار خواهد شد.

بنابراین، اگر مشکوک هستید که سیمان جریان آب را در زهکشی شما کاهش می دهد، مهم است که بلافاصله مشکل لوله زهکشی سیمان را برطرف کنید.

رفع گرفتگی لوله با سیمان

روشهای رفع گرفتگی لوله با سیمان

چیزهایی که برای حل کردن سیمان در لوله تخلیه نیاز داشته باشید:

یک سطل یا سطل پلاستیکی
اسید موریاتیک
وسایل حفاظتی (دستکش، عینک، ماسک صورت)
اب
یک چوب همزن چوبی یا پلاستیکی
یک دستمال یا حوله کهنه
یک مار تخلیه یا مارپیچ
پیستون

مرحله 1: چند سطل بزرگ را با آب پر کنید ترجیحاً آب داغ.

مرحله 2: قسمتی از لوله را با احتیاط از یک منطقه لوله کشی مشخص جدا کنید تا امکان دسترسی به فضای داخلی فراهم شود.

مرحله 3: با دستان خود شروع کنید، تا حد امکان به صورت دستی سیمان را بردارید. سپس با استفاده از آبی که قبلاً جمع آوری کرده اید، تا جایی که می توانید از آن در دهانه بریزید. بعد از اینکه آب برای اولین بار شن را بیرون زد، دوباره شروع کنید تا مطمئن شوید که تمام سیمان ها پاک شده اند.

مقاله پیشنهادی   لوله باز کنی در کرج

مرحله 4: با استفاده از واشر فشار، از طریق لوله های خود نیرو وارد کنید تا هرگونه گرفتگی باقی مانده شکسته شود.

مرحله 5: پس از اتمام کار با واشر فشار، از یک مار لوله کشی برای شکستن گرفتگی هایی که ممکن است گم شده باشد استفاده کنید.

استفاده از اسید برای رفع گرفتگی لوله با سیمان

یکی از گزینه ها هنگام برخورد با زهکشی که با سیمان مسدود شده است، ریختن اسید موریاتیک در زهکشی آسیب دیده است. بگذارید دو یا سه ساعت بماند، مجرای فاضلاب را با حدود ۴ پارچ آب بشویید، سپس از یک پیستون برای شل کردن گرفتگی استفاده کنید. اسید به آهک موجود در بتن حمله کرده و آن را می شکند. در حالی که این می تواند یک روش موثر برای کسانی که گرفتگی شدید بتن دارند، این روش می تواند لوله کشی شما را نیز از بین ببرد. محتوای اسید موجود در سایر محصولات، مانند سرکه سیب، برای کمک به رفع گرفتگی های سیمان بدون آسیب رساندن به لوله ها کافی است.

تعویض لوله برای رفع گرفتگی لوله با سیمان

برای سیمان هایی که در لوله های شما بسیار ضخیم شده اند، ابزارهای تخلیه ناکارآمد هستند، ممکن است به کمک حرفه ای نیاز باشد. کفپوش اطراف زهکشی آسیب دیده باید برداشته یا شکسته شود تا به زهکشی مسدود شده برسد. سپس لوله گرفتگی برداشته شده و جایگزین می شود. از دوستان و اعضای خانواده توصیه‌های لوله‌کش بخواهید، یا در صورت امکان، بررسی‌های آنلاین خدمات لوله‌کشی در نزدیکی خود را مرور کنید.اگر ضایعات سیمان  به داخل توالت برود، می تواند لوله ها را مسدود کند. همانطور که اضافه می کنید و اجازه می دهید هر لایه سیمان خشک شود، زهکشی شما کوچکتر می شود. از آنجایی که مواد در خم ها و گوشه های لوله جمع می شوند و ته نشین می شوند، احتمالاً بر فشار آب و سرعت جریان تأثیر می گذارد.
به دلیل این انسداد، با افزایش حجم زباله، فاضلاب و زباله ها شروع به پشتیبان شدن خواهند کرد. متأسفانه، هیچ راهی برای پاک کردن زهکشی برای سیمان وجود ندارد، بنابراین می توانید این کار را خودتان انجام دهید یا یک متخصص را استخدام کنید.

اگر پس از انجام مراحل بالا همچنان با لوله های تخلیه مشکل دارید، در تماس با ما تردید نکنید! ما خدمات مختلف زهکشی و فاضلاب را ارائه می دهیم و خوشحالیم که با هر مشکل لوله کشی که ممکن است پیش بیاید به شما کمک کنیم.

مقاله پیشنهادی   لوله بازکنی صفادشت کرج
بازکردن لوله گرفته شده با سیمان -لوله بازکنی کرج
رفع گرفتگی لوله با سیمان

اقدامات احتیاطی که باید برای حل کردن سیمان در لوله تخلیه انجام دهید:

1. همیشه از وسایل حفاظتی مناسب استفاده کنید.

هنگام کار با مواد شیمیایی، مهم است که با پوشیدن دستکش، عینک و ماسک از خود محافظت کنید. بسیار ضروری است زیرا مواد شیمیایی مورد استفاده برای حل کردن بتن می تواند برای پوست و سیستم تنفسی شما مضر باشد.

2. مطمئن شوید که منطقه به خوبی تهویه می شود.

مواد شیمیایی مورد استفاده برای حل کردن بتن می تواند بخارهایی را آزاد کند که می تواند مضر باشد، بنابراین مطمئن شوید که در یک منطقه با تهویه مناسب قرار دارید یا از یک ماسک تنفسی استفاده کنید. بنابراین مطمئن شوید که گردش هوا به اندازه کافی برای دفع بخار وجود دارد.

3. دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید.

اطمینان حاصل کنید که تمام دستورالعمل های روی برچسب محصول را برای استفاده ایمن و استفاده از مواد شیمیایی کاملاً درک کرده و از آنها پیروی می کنید. بنابراین هنگام استفاده از مواد شیمیایی باید احتیاط بیشتری به خرج دهید و از دستورالعمل ها سرپیچی نکنید.

4. مواد شیمیایی را به درستی دفع کنید.

پس از پایان استفاده از مواد شیمیایی برای حل کردن سیمان ، دفع صحیح آن مهم است. تمام مقررات محلی را برای دفع مناسب رعایت کنید و هرگز آن را در زهکشی یا داخل محیط نریزید.


5. هنگام استفاده از مواد شیمیایی احتیاط کنید.

همیشه با مواد شیمیایی با احتیاط رفتار کنید، زیرا در صورت عدم استفاده صحیح می توانند خطرناک باشند. آنها را دور از حرارت و شعله نگه دارید و در مکانی امن و دارای برچسب نگهداری کنید. هرگز مواد شیمیایی مختلف را با هم مخلوط نکنید، زیرا می توانند واکنش های خطرناکی ایجاد کنند.

6. در صورت نیاز به دنبال کمک حرفه ای باشید.

اگر در مورد استفاده از مواد شیمیایی برای حل کردن سیمان در لوله تخلیه خود مطمئن نیستید یا ناراحت هستید، از یک لوله کش یا پیمانکار حرفه ای کمک بگیرید تا کار را به طور ایمن و موثر انجام دهد.

بازکردن لوله گرفته شده با سیمان -لوله بازکنی کرج
رفع گرفتگی لوله با سیمان

اگر این دستورالعمل ها را در مورد نحوه رفع گرفتگی لوله باسیمان را انجام دادید، باید در عرض چند ساعت نتایج را مشاهده کنید. اگر سؤالی دارید، همیشه از یک متخصص برای اطمینان از ایمنی و اثربخشی کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که با مواد شیمیایی با احتیاط رفتار کنید و آنها را به درستی دور بریزید.

در پایان، اگر انسداد سیمان در لوله تخلیه خود دارید، کارهایی وجود دارد که می توانید برای رفع آن انجام دهید. ابتدا سعی کنید از یک پیستون یا مار برای از بین بردن انسداد استفاده کنید. اگر جواب نداد، می توانید بتن را با اسید موریاتیک حل کنید. هنگام استفاده از این روش مراقب باشید، زیرا اسید خورنده است و می تواند به لوله های شما آسیب برساند. در نهایت، اگر همه چیز شکست خورد، با یک لوله کش حرفه ای تماس بگیرید تا به تمیز کردن لوله فاضلاب شما کمک کند.

مقاله پیشنهادی   تشخیص ترکیدگی لوله ویلاشهر

شرکت لوله بازکنی کرج با داشتن شعبات مختلف در استان البرز, استان تهران آماده رفع هرگونه گرفتگی چاه فاضلاب, و توالت ایرانی وفرنگی می باشد.با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما برخوردار شوید.

سوالات متداول

چگونه بفهمم لوله تخلیه من با سیمان مسدود شده است؟

یکی از راه های بررسی این است که آب را در زهکش بریزید و ببینید که آیا به آرامی تخلیه می شود یا نه. راه دیگر استفاده از مار لوله کشی یا مارپیچ برای احساس فیزیکی انسداد لوله است. راه دیگر استفاده از بازرسی دوربین برای مشاهده بصری بتن در لوله تخلیه است.

چه چیزی باعث ایجاد سیمان در لوله های تخلیه می شود؟

بتن گاهی اوقات ممکن است به طور تصادفی شسته شود یا در زهکشی ریخته شود و باعث انسداد شود. یکی دیگر از دلایل احتمالی لوله های قدیمی و فرسوده است که ممکن است قطعات بتن خرد شده و در زهکش گیر کند.

اگر راه حل های انحلال کار نمی کنند، چه کاری باید انجام دهم؟

اگر تلاش برای حل کردن رسوبات بتن به تنهایی جواب نداد، ممکن است وقت آن رسیده باشد که با یک لوله کش حرفه ای تماس بگیرید. آنها ابزارها و روش های پیشرفته تری برای از بین بردن انسداد و اطمینان از تمیز بودن و عملکرد صحیح لوله تخلیه شما خواهند داشت. مهم است که هر گونه گرفتگی یا گرفتگی در لوله های تخلیه را در اسرع وقت برطرف کنید تا از آسیب بیشتر یا ذخیره آب در سیستم لوله کشی خود جلوگیری کنید.

چند جایگزین برای استفاده از مواد شیمیایی چیست؟

برخی از جایگزین‌های استفاده از مواد شیمیایی عبارتند از: رفع انسداد فیزیکی با یک مار لوله‌کشی یا مارپیچ، استفاده از جت آب با فشار بالا یا تماس با یک لوله‌کش حرفه‌ای برای کمک. ارزیابی وضعیت و انتخاب بهترین روش برای رفع ایمن انسداد در لوله تخلیه مهم است.

آیااین مطلب برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید و رای بدهید

میانگین امتیازدهی 5 / 5. شمارش امتیاز 1

هیچ امتیازی ثبت نشده!اولین نفرباشید که رای میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زمان پرکردن فرم به پایان رسید . لطفا یک بار دیگر کدامنیتی را تکمیل کنید.

جهت تماس کلیک کنید