وبلاگ

لوله بازکنی کرج
لوله بازکنی کرج
5
(2)

وسایل وتجهیزات لوله بازکنی چه هستند؟

کدام وسایل و تجهیزات لوله بازکنی مناسب‌تر است؟ قیمت تجهیزات لوله بازکنی بر چه اساسی تعیین می‌شود؟ کدام وسایل مناسب کدام نوع گرفتگی لوله است؟ آیا نحوه کار لوله بازکنی سخت و پیچیده است؟

کار با تجهیزات لوله بازکنی آنچنان سخت و دشوار نیست اما حتما نیاز به داشتن تخصص دارد، در صورتی که هیچگونه اطلاعاتی در مورد این وسایل ندشته باشید علاوه بر اینکه برایتان سخت می‌شود، ممکن است خسارت زیادی برای شما داشته باشد.

وسایل لوله بازکنی در شکل و کاربردهای متفاوتی تولید می‌شود که از هر کدام می‌توانید برای یک نوع گرفتگی استفاده کنید. پرکاربردترین آنها دستگاه‌های فنر زنی هستند که برای اکثر گرفتگی‌ها استفاده می‌شود.

در ادامه قصد داریم به بررسی وسایل و تجهیزات لوله بازکنی، ویژگی‌ها، کاربرد و نحوه کار آنها بپردازیم، امیدواریم اطلاعات لازم را با مطالعه این مطلب به دست آورید.

وسایل وتجهیزات لوله بازکنی
دستگاه مکش

اصلی ترین وسایل و تجهیزات لوله بازکنی

تجهیزات اصلی لوله بازکنی شامل چند دستگاه می‌شود که معروف‌ترین و پرکاربردترین آنها دستگاه‌های فنر زنی هستند که خود در چند نوع تولید می‌شود. حتما به این موضوع توجه داشته باشید که در شناخت و انتخاب اصلی ترین وسایل و تجهیزات لوله بازکنی، انتخاب نوع وسایل بستگی به نوع گرفتگی لوله و یا حتی محل گرفتگی لوله، دارد.

متخصص لوله بازکنی خود تشخیص بهتری را برای این انتخاب دارد، توصیه می‌کنیم در این موارد حتما به متخصص حرفه‌ای که استخدام می‌کنید، اعتماد کنید. قطعا اگر فرد متخصص و مجربی را برای حل این مشکل انتخاب کنید، بهترین و مناسب‌ترین را برای باز کردن لوله‌ها انتخاب می‌کند.

اما اصلی‌ترین وسایل لوله بازکنی چیست؟ این دستگاه‌ها عبارتند از:

  • انواع دستگاه‌های لوله بازکنی فنر زنی
  • دستگاه لوله بازکنی ارابه ای
  • دستگاه لوله بازکن دریلی
  • دستگاه لوله بازکنی تراکم هوا

 

دستگاه لوله بازکنی فنر زنی

به نکته‌ای در مورد این دستگاه پیشتر اشاره کردیم اگر یادتان باشد گفتیم که در بین دستگاه‌های دیگر معروف‌تر است و در بیشتر گرفتگی ها استفاده می‌شود. همچنین اشاره‌ای به تولید انواع مختلف آن کردیم. در این مورد باید گفت که بدنه دستگاه‌ها ممکن است تفاوت زیادی باهم نداشته باشند اما قطعا سر فنرهای آنها تفاوتی دارند که هر کدام مناسب یک نوع گرفتگی است.

این دستگاه‌ها معمولا از دو قسمت فنر بلند و پمپ گرداننده فنر تشکیل می‌شوند. طرز کار دستگاه لوله بازکن فنر زنی به این صورت است که با فرستادن سر فنر دستگاه در لوله گرفته شده، و از طرف دیگر بوسیله پمپ گرداننده، فنر به سرعت در لوله حرکت می‌کند و با جریان حرکتی سریعی و نوع سرفنری که دارد مسیر بسته را باز می‌کند.

نحوه از بین بردن گرفتگی با استفاده از این وسیله به این صورت است که ابتدا سر فنر فولادی دستگاه وارد چاه یا لوله بسته شده، می شود و از طریق پمپ تکان دهنده با سرعت زیادی به گردش در می آید تا دیگر هیچ گرفتگی و موادی در مسیر راه لوله و یا چاه باقی نماند.

مقاله پیشنهادی   لایروبی چاه در میانجاده

از ویژگی‌ها و مزایای دستگاه لوله بازکنی فنر زنی، می‌توان به قابل حمل و کوچک بودن، شارژی بودن، داشتن سر فنرهای مختلف، سرعت عمل بالا در از بین بردن گرفتگی، مجهز به محفظه جمع کننده فنر و… اشاره کرد.

دستگاه لوله بازکنی فنری
دستگاه لوله بازکنی فنری

دستگاه لوله بازکنی ارابه ای

از آنجایی که گرفتگی‌ها متفاوت و نیاز به دستگاه‌هایی است که بتوان مناسب نوع مشکل آن را برطرف کرد، تولید دستگاه‌ها هم در شکل‌های مختلفی صورت می‌گیرد. دستگاه لوله بازکنی ارابه‌ای نیز یکی از تجهیزاتی است که به دلیل داشتن فنر و پمپ به اعتقاد برخی کارشناسان یکی از انواع دستگاه‌های فنر زنی شناخته می‌شود.

استفاده از این دستگاه‌ها نیاز به تخصص و مهارت دارد، همچنین رعایت موارد ایمنی که از پیش آمدن هرگونه حادثه جلوگیری کند. طرز کار این دستگاه نیز مانند تمام دستگاه‌های فنر زنی است که قبلا گفتیم فنر را درون لوله می‌فرستیم و سپس از طرق پمپ، فنر را به گردش در آورده و مسیر لوله را باز می‌کنیم.

تفاوت این دستگاه با دستگاه فنر زنی در دو چرخی است که حمل آن را آسان‌تر می‌کند و البته که خطر نیز به همراه دارد، که با رعایت نکات ایمنی چون نصب یک سر فنر مناسب، تعیین کردن دور متناسب با نوع لوله و گرفتگی آن و همچنین سرویس دوره‌ای دستگاه لوله بازکنی ارابه‌ای می‌توانید از وقوع خطرات احتمالی جلوگیری کنید.

دستگاه لوله بازکنی ارابه ای
دستگاه لوله بازکنی ارابه ای

دستگاه لوله بازکنی دریلی

از دیگر وسایل و تجهیزات لوله بازکنی می‌توان به دستگاه لوله بازکنی دریلی اشاره کرد که با توجه ظاهر آن کاربردی شبیه به دریل‌های دستی دارد، با اتصال فنر به قسمت دریل و چرخاندن آن در مسیر بسته لوله، گرفتگی را از بین می‌برد.

این دستگاه نیز خطراتی مانند خارج شدن، پیچیدن فنر و یا جدا شدن دریل را به همراه دارد، رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده از آن فراموش نشود.

دستگاه لوله بازکنی دریلی
دستگاه لوله بازکنی ارابه ای

سر فنر لوله بازکنی

شاید آشنایی با سر فنر لوله بازکنی برای کسانی که در ابتدای کار هستند و یا حتی کسانی که به دنبال کسب اطلاعاتی هستند که بتوانند به این طریق اعتماد بیشتری را به متخصص داشته باشند، مفید باشد. بنابراین بهتر است متخصر و مفید این سر فنرها را معرفی کنیم.

برخی از این سر فنرها عبارتند از:

  • سر فنر الماسی
  • سر فنر چاقویی
  • سر فنر برسی
  • سر فنر کوزه ای
  • سر فنر اسیدی
  • سر فنر نیزه ای

سر فنر الماسی؛ برای درآوردن اجسام سختی مانند سنگ نیاز به این سرفنر است، استحکام بالایی که دارد سبب استفاده در این نوع گرفتگی‌ها است.

سر فنر چاقویی؛ هنگامی اجسامی مانند پارچه و الیاف درون لوله‌ها گیر کرده باشند، استفاده از این سرفنر بهترین گزینه است زیرا آنها را برش داده و با تبدیلشان به قطعات کوچکتر مسیر را باز می‌کند.

مقاله پیشنهادی   لوله بازکنی شهرک یاس کرج

سر فنر برسی؛ همانطور که از نامش پیداست حالت برسی مانند دارد که با این برس، رسوب و چربی را از بین می‌برد.

سر فنر کوزه ای؛ این نوع سر فنر نیز در موارد مشابه سر فنر برسی استفاده می‌شود.

سر فنر اسیدی؛ خاصیت خورندگی آن مناسب حل گرفتگی انواع لوله‌های فاضلاب و سرویس‌های بهداشتی است

سر فنر نیزه ای، تیزی این سر فنر بیشتر مناسب لوله‌هایی که اجسام ریزی چون خاک باعث گرفتگی شدند، است.

درآوردن اشیا ازتوالت-لوله بازکنی کرج
سرفنرلوله بازکنی

دستگاه لوله بازکنی تراکم هوا

 تا اینجا با انواع دستگاه‌های فنر زنی که از پرکاربردترین و متنوع‌ترین نوع وسایل و تجهیزات لوله بازکنی بود آشنا شدید. دستگاه لوله بازکنی تراکم هوا از نوع دستگاه‌های کارواش است که وارد کردن فشار بسیار زیاد آب به داخل لوله می‌تواند گرفتگی را برطرف کند.

این نوع دستگاه به دلیل فشار بسیار زیاد آب ممکن است برای افراد نابلد و یا تازه‌کار بسیار خطرناک باشد هنگام کار با آن موارد ایمنی را رعایت کنید. اما طرز کار دستگاه به چه صورت است؟ قطعا در کارواش شستشوی ماشین نمونه‌ایی از این نوع دستگاه را دیده‌اید. شما با متراکم کردن هوا به درون لوله از طریق فشار پرقدرت آب، رسوبات و گرفتگی‌ها را از بین می‌برید.

از مهمترین مزایای استفاده از آن، سادگی و راحتی نحوه کار است، اگر کار با دستگاه را به طور تخصصی و حرفه‌ای یادگرفته باشید علاوه بر آسانی کار، نتیجه خیلی عالی نیز دارد، به این صورت که بعد از برطرف کردن گرفتگی لوله، لوله‌ها با هیچگونه آسیب و خسارتی مواجه نمی‌شوند.

در صورت نداشتن تخصص در زمینه استفاده از وسایل لوله بازکنی توصیه می‌کنیم حل این مشکل را به یک تیم تخصصی و حرفه‌ای بسپارید.

دستگاه لوله بازکنی تراکم هوا
دستگاه لوله بازکنی تراکم هوا
سایر وسایل و تجهیزات لوله بازکنی

برخی دیگر از وسایل و تجهیزات لوله بازکنی هستند که به دلیل استفاده زیاد از دستگاه‌ها ممکن است کمتر کسی به آنها اشاره کرده باشد، و یا در مورد آنها بدانند. این وسایل عبارتند از:

  • محلول‌های لوله بازکنی
  • پودر مخصوص رفع گرفتگی لوله
  • صفحه هدایت فنر
  • آچار لوله گیر
  • ژنراتور مخصوص لوله بازکنی
  • رسوبکن لوله بازکنی
  • انبر لوله بازکنی

 

بهترین دستگاه لوله بازکنی

در این مورد اگر بخواهیم بین دستگاه‌ها، بهترین دستگاه لوله بازکنی را معرفی کنیم، باید خیلی موارد را در نظر بگیریم، مواردی مانند نوع گرفتگی تاثیر زیادی در این انتخاب دارد. اما برخی معتقدند به دلیل پرکابردبودن دستگاه فنر زنی، این دستگاه و انواع آن از جمله بهترین دستگاه‌ها به شمار می‌رود.

این دستگاه در موارد بسیار زیادی کاربرد دارد و خود نیز در انواع زیادی تولید می‌شود. اگر به طور کلی به آن نگاه کنیم، بهترین دستگاه، دستگاهی است که بتواند انواع گرفتگی‌هایی مانند گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی، گرفتگی کف شور انواع فضاها، گرفتگی سینک ظرفشویی و در کل تمامی لوله‌های ساختمان را برطرف کند.

البته این را هم می‌دانیم که هر گرفتگی ممکن است نوع خاصی از دستگاه را بطلبد اما با این حال دستگاه فنر زنی به دلیل داشتن انواع مختلف و سر فنرهای مخصوص می‌تواند مناسب‌ترین گزینه باشد.

مقاله پیشنهادی   خدمات لوله بازکنی در قلمستان چگونه انجام می شود؟

در صورتی که نیاز به برطرف کردن گرفتگی لوله‌های ساختمان خود هستید و به دنبال بهترین تجهیزات لوله بازکنی معتبر هستید می‌توانید در این زمینه با شرکت لوله بازکنی ما تماس گرفته و خدمات مشاوره را دریافت کنید.

قیمت تجهیزات لوله بازکنی

همیشه برای تعیین قیمت روی هرگونه وسیله‌ایی، مواردی را درنظر می‌گیرند که قیمت را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، در تعیین قیمت تجهیزات لوله بازکنی نیز این موارد وجود دارد که برخی از آنها مانند برند سازنده آن، مواد اولیه تولید، نوع دستگاه و… هستند و در محاسبه هزینه‌ها تاثیرگذارند.

می‌توانید برای اطلاع یافتن قیمت‌ها از شرکت ما استعلام بگیرد، اما یک هشدار! اگر قرار است این دستگاه‌ها را خریداری کنید تا خودتان مشکل را برطرف کنید، این کار اشتباه است، حتما قبل از خریداری از متخصص این حرفه مشورت بگیرید و از خطرات آن آگاه شوید.

سخن پایانی

در حقیقت آشنایی با وسایل و تجهیزات لوله بازکنی باید خیلی تخصصی‌تر باشد مخصوصا برای کسانی که می‌خواهند وارد این حوزه شوند، اما ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی مختصر و مفید دهیم که بتوانید با ویژگی‌ها و کاربرد دستگاه‌ها آشنا شوید.

اگر قصد شما وارد شدن به این حرفه باشد توصیه ما به شما، رفتن به دوره‌ها و کارورزی‌های تخصصی است و به هیچ عنوان به خواندن چند مقاله اکتفا نکنید در کنار این مطالعه‌ها، تجربه نیز بیاموزید. اگر قصد شما، برطرف کردن مشکل لوله‌های منزل خود، باشد نکات ایمنی و هشدار را قبلا به شما گفته‌ایم.

بهترین گزینه پیش روی شما، کمک گرفتن از یک تیم تخصصی که سال‌ها در این شغل تجربه کسی کردند و برای اعتماد به آنها، این مقاله، مفید است و همچنین می‌توانید با دریافت خدمات مشاوره از کارشناسان ما، اعتماد و در نتیجه، عملکرد عالی را از تیم تخصصی شرکت ما مشاهده کنید.

 

سوالات متداول

آیا شرکت لوله بازکنی کرج وسایل لوله بازکنی بفروش می رساند؟

خیر.شرکت لوله بازکنی کرج هیچ گونه تجهیزات ووسایل لوله بازکنی را بفروش نمی رساند.

بهترین دستگاه لوله بازکنی چه هست؟

بستگی به ناحیه ای که دچار گرفتگی شده است.متخصص تشخیص می دهد چه وسیله ای بهترین وسیله برای لوله بازکنی می باشد.

شرکت لوله بازکنی کرج در چه زمینه های فعالیت می نماید؟

شرکت لوله بازکنی کرج در زمینه لوله بازکنی,تخلیه چاه,حفرچاه ولایروبی چاه فعالیت می نماید.

شرکت لوله بازکنی کرج در چه مناطقی فعالیت می نماید؟

شرکت لوله بازکنی کرج در تمام مناطق استان البرز.شهریار وتهران باایجاد شعبات فعالیت می نماید.

آیااین مطلب برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید و رای بدهید

میانگین امتیازدهی 5 / 5. شمارش امتیاز 2

هیچ امتیازی ثبت نشده!اولین نفرباشید که رای میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زمان پرکردن فرم به پایان رسید . لطفا یک بار دیگر کدامنیتی را تکمیل کنید.

جهت تماس کلیک کنید